۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۶۲۵۶۰۰
آیت الله شاهچراغی:

حل مشکلات کشور‌های همسایه تنها در سایه امنیت محقق می‌شود

حل مشکلات کشور‌های همسایه تنها در سایه امنیت محقق می‌شود
نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه استکبارجهانی از ناامنی‌های اخیر به دنبال اهداف خود است، گفت: حل مشکلات کشور‌های همسایه تنها در سایه امنیت محقق می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، اظهار داشت: رهنمود‌های مقام معظم رهبری سبب شده ایران در امنیت کامل قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: مردم ایران باید قدر امنیت را بدانند چرا که پیشرفت هر کشوری در سایه امنیت میسر می‌شود.

امام جمعه سمنان با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری به دولتمردان عراق، بیان کرد: ایشان فرمودند که اولویت کاری مسؤولان این کشور برقراری امنیت باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در ناامنی‌ها موج‌سواری می‌کنند، خاطرنشان کرد: کسانی که در کشور‌های اسلامی ناامنی ایجاد می‌کنند، باید کنار بروند و دست از سر امت اسلام بردارند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه آمریکا دشمن همیشگی ایران اسلامی است، ادامه داد: تا زمانی که استکبار جهانی زنده است، امت اسلامی از شر آن در امان نیست، بنابراین باید نابود شود.

وی ابرازداشت: مردم ایران برای نابودی استکبار جهانی شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار، افزود: در طول سال‌های مختلف در این روز اتفاق‌های مهمی همچون تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی و شهادت چند تن از دانشجویان و دانش‌آموزان رخ داد.

وی بیان کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی است و مردم استان سمنان به ویژه جوانان در راهپیمایی این روز شرکت باشکوهی داشته باشند.

آیت‌الله شاهچراغی به عزاداری باشکوه ملت ایران در ماه‌های محرم و صفر امسال اشاره و تصریح کرد: مردم باتقوای ولایی و شیعی ایران زیارت اربعین را از راه دور و نزدیک انجام دادند و باید تلاش کنند که تقوایشان را تقویت کنند.

امام جمعه سمنان با اشاره به اثرات قرآن در حیات انسان‌ها، تصریح کرد: آیات الهی شفا دهنده بیماری‌های اخلاقی، هدایتگر و رحمت‌بخش زندگی بشریت است.

وقف، پدافندغیرعامل، هجرت پیامر اسلام (ص) و شهادت امام عسکری (ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) از دیگر مواردی بود که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به آن اشاره شد./۹۷۷/پ310/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات