۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۲۲۸۴۲
آیت الله فاضل لنکرانی:

بشر در سایه حکومت دین رشد و سعادت پیدا می کند

بشر در سایه حکومت دین رشد و سعادت پیدا می کند
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه مقوله حکومت پیش از سیاسی بودن، یک مقوله معنوی و دینی است، تأکید کرد که بشر در سایه حکومت دین رشد و سعادت پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امشب در سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) با عنوان «حماسه صبر» که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، گفت: بر اساس روایات، امام حسن مجتبی(ع) نخستین کسی هستند که دو نور نبوت و امامت در وجود ایشان جمع شده است.

وی با اشاره به احسان امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: بر اساس روایت نورانی پیامبر اکرم(ص)، احسان خداوند متعال در وجود نورانی امام حسن مجتبی(ره) تجلی یافته است.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) تجلی خداوند هستند، خاطرنشان کرد: عظمت وجودی اهل بیت(ع) قابل مقایسه با هیچ چیزی در عالم نیست.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه ما باید قدردان نعمت ولایت اهل بیت(ع) باشیم، تأکیدات پیامبر اکرم(ص) در زمینه ضرورت شناخت و معرفت معصومین(ع) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ما در این جلسات تنها نباید به عزاداری بسنده کنیم، بلکه همواره باید سعی داشته باشیم تا نسبت به اهل بیت(ع) معرفت پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه بدون شناخت اهل بیت(ع) عاقبت به خیر نخواهیم شد، افزود: اگر کسی بخواهد در مسیر دین قرار بگیرد باید اهل بیت(ع) را بشناسد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به ابعاد شخصیت نورانی امام حسن مجتبی(ع) تأکید کرد: بزرگترین ظلمی که به پیامبراکرم(ص)، اسلام، اهل بیت(ع) و بشریت شد این است که پس از پیامبر اکرم(ص) نگذاشتند حکومت در دستان با کفایت امیرمؤمنان(ع) و اهل بیت(ع) باشد و همین موضوع منشأ همه فسادها و کشمکش ها در دنیا شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مقوله حکومت پیش از سیاسی بودن، یک مقوله معنوی و دینی است، گفت: بر اساس روایات اگر حکومت در اختیار ولی خدا قرار می گرفتند زمین و آسمان برکات خود را بروز می دادند؛ از همین جهت است که می گویند در دوران ظهور مهدوی که حکومت در اختیار امام زمان(عج) قرار می گیرد، زمن و آسمان درب برکات خود را می گشایند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از دستورات اهل بیت(ع) است، تأکید کرد: بشر در سایه حکومت دین رشد و سعادت پیدا می کند و منتظر واقعی کسی است که منتظر حکومت واقعی جهان اسلام بر سراسر دنیا باشد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را میتوانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
در خیلی جا ها حقوق نجومی هست که صداشم در نمی آید
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
یکی از ارکان اصلی حوزه که حوزه بر مدار آنها حرکت می‌کنند مراجع بزرگوار تقلید هستند که پرتو نور و شعای وجودی‌شان در طول غیبت کبری درخشندگی لازم را داشته و اکنون نیز از برکات وجودی آنان بهره می‌گیریم.
1
0