۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۰۸۶۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

تفرق و چنددستگی در برگزاری نماز عید فطر بجنورد به وحدت تبدیل شود

تفرق و چنددستگی در برگزاری نماز عید فطر بجنورد به وحدت تبدیل شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر برگزاری منسجم نماز عید فطر در مرکز استان، گفت: باید تفرق و چنددستگی در برگزاری نماز عید فطر بجنورد به وحدت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست هماهنگی مراسم عید سعید فطر استان، بر برگزاری شایسته نماز عید فطر در مرکز استان تأکید کرد.

وی افزود: نماز عید فطر یکی از تجمعات کیفی و مهمی است که در اسلام تأکید فراوانی بر آن شده است؛ ازاین‌رو باید با شکوه و شوکت خاصی در استان برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در روایت داریم روزی که مسلمانان به سمت مصلاها حرکت می‌کنند خداوند به ملائکه می‌فرماید شاهد باشید که من گناهان همه این افراد را می‌بخشم که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت ویژه برگزاری تجمعاتی مانند نماز جمعه و نماز عید سعید فطر است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امسال باید مراسم نماز عید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، افزود: تفرقاتی که در برخی مساجد در مورد برگزاری نماز عید فطر روی می‌دهد باید به وحدت تبدیل شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: شکوه در جمعیت و دسته‌جمعی کار کردن بوده و بر اساس روایات دینی هر جا جماعت است برکت بوده و هر جا تفرقه باشد عذاب هست.

وی خاطرنشان کرد: ازاین‌رو باید نماز عید سعید فطر به‌صورت منسجم و متحد در مرکز استان باشکوه بیشتری برگزار شود تا اثر روحی و اجتماعی و معنوی بیشتری داشته باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات