۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۶۰۷
یکی از روحانیان آفریقایی در گفت‎وگو با رسا:

راهپیمایی ملت‌های مسلمان در روز قدس، توطئه سعودی را خنثی کرد

راهپیمایی ملت‌های مسلمان در روز قدس، توطئه سعودی را خنثی کرد
یکی از روحانیان آفریقایی با اشاره به مشارکت ملت‌های مسلمان در راهپیمایی روز قدس، بیان داشت که این موضوع توطئه سعودی را علیه روز قدسِ امسال خنثی کرد.

حجت الاسلام شیخ «محمد علی» از روحانی های آفریقا که در مراسم راهپیمایی روز قدس در قم شرکت کرده بود، در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا تأکید کرد: راهپمیایی در این روز عزیز، یعنی آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان که امام خمینی(ره) آن را اعلام کرد، سیلی محکمی به آل سعود و همه کسانی است که در مسیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گام برمی دارند.

این روحانی اهل نیجریه خاطر نشان کرد که اقدامات عربستان سعودی که از طریق برخی سفیرانش در کشورهای عربی و اسلامی برای ناکام گذاشتن مراسم روز قدس صورت داد، شکست خورد؛ زیرا مسلمانان در اقصی نقاط جهان در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به خیابان ها آمدند و این مسأله پیامی به آل سعود است مبنی بر اینکه توطئه سعودی علیه روز قدس امسال ناکام ماند.

شیخ محمد علی با اشاره به نشستی که بزودی در منامه به عنوان مرحله اول از معامله قرن برگزار خواهد شد، تصریح کرد: مشارکت ملت های مسلمان در راهپیمایی روز قدس، ضربه کشنده ای به طرح نشست منامه است که بزودی به عنوان مرحله اول از معامله قرن برگزار خواهد شد.

گفتنی است که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در روز جهانی قدس، صدها تن از اتباع خارجی ساکن قم با حضور در این راهپیمایی، انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند.

شایان ذکر است که ده ها ملیت در مراکز علمی و حوزه‌های علمیه قم مشغول تحصیل هستند و در این شهر مقدس همراه با خانواده هایشان سکونت دارند./983/ب

ارسال نظرات