۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۰
کد خبر: ۶۰۷۹۸۳
آیت الله فاضل لنکرانی:

فضای مجازی راه وارد شدن به باتلاق گناه را باز کرده است

فضای مجازی راه وارد شدن به باتلاق گناه را باز کرده است
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه فضای مجازی راه وارد شدن به باتلاق گناه را باز کرده است، گفت: کسی که حب امیرمؤمنان(ع) را در دل داشته باشد به دنبال گناه نمی رود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقیهی ائمه اطهار(ع) در مراسم شب قدر که در تکیه حاج سید حسن قم برگزار شد، با اشاره به بی اطلاعی خلفای سه گانه از مبانی دینی گفت: با توجه به رفتارهایی که از این افراد در تاریخ ثبت شده است، در می یابیم که هیچگونه اطلاعی از مبانی دینی نداشته اند و بدون صلاحیت خلافت امیرمؤمنان(ع) را غصب کرده اند.

وی با بیان اینکه در روایات ایمان به ولایت امیرمؤمنان(ع) همتای ایمان به ولایت خداوند دانسته شده است، اظهار داشت: نباید میان ولایت امیرمؤمنان(ع) و ولایت خداوند فرق گذاشت، زیرا ایمان به ولایت خداوند بدون ایمان به ولایت امام علی(ع) ممکن نیست.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه بر اساس روایات، حب امیرمؤمنان(ع) عبادت خداوند محسوب می شود، عنوان کرد: در روایات تبعیت از ایشان فریضه الهی قلمداد شده است و ائمه معصومین(ع) اولیای ایشان را اولیای خداوند، دشمنان ایشان را دشمنان خداوند، جنگ با ایشان را جنگ با خداوند و صلح با ایشان را صلح با خداوند معرفی کرده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت معرفت افزایی نسبت به امیرمؤمنان(ع) در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر انسان سرسپرده ولایت امیرمؤمنان(ع) باشد، اعمال و عباداتش جلوه ویژه و ممتازی به خود خواهد گرفت؛ در روایات آمده است که حضرت علی(ع) خیرالبشر هستند و هر کسی به این موضوع اعتقاد نداشته باشد در جرگه کافران داخل می شود.

وی با تأکید بر اینکه کسی که حب امیرمؤمنان(ع) را در دل داشته باشد به دنبال گناه نمی رود، افزود: در جامعه علوی گناه، تضییع بیت المال، رانت خواری و فساد وجود ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه با اشاره به سیره ائمه معصومین(ع) در زمینه پرهیز از غیبت، تهمت و بدگویی تصریح کرد: امروز متأسفانه فضای مجازی راه وارد شدن به باتلاق گناه را باز کرده است، زیرا در این فضا به آسانی غیبت، تهمت و بدگویی در امور سیاسی و غیرسیاسی صورت می گیرد.

وی به لزوم خودسازی افراد جامعه اسلامی اشاره و بیان کرد: ما در این شب های نورانی باید همواره به دنبال کسب توفیق حفظ اسلام و ارزش های دینی باشیم؛ امروز ضروری است که به شرایط زمان حاضر شیعه و انقلاب اسلامی توجه کرده و در راستای اعتلای فرهنگ اسلام تلاش کنیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات