۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۰۷۳۵۹
حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی:

قرآن کریم پاسخگوی تمام نیازهای بشری است

قرآن کریم پاسخگوی تمام نیازهای بشری است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم پاسخگوی تمام نیازهای بشری است، گفت: شبهات دینی را می توان از طریق قرآن کریم پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ایام با فضیلت ماه مبارک رمضان در مسجد شهید بهشتی برگزار شد، گفت: انسان اگر موحد باشد به توحید می رسد.

وی با بیان اینکه کفر و شرک مانع رسیدن انسان به توحید می شود، ادامه داد: انسان موحد در باور توحیدی خود قبول دارد که خداوند یکی است و تنها باید او را بپرستد.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی درباره توحید ربوبی، ابراز کرد: انسان در توحید ربوبی تکوینی اعتقاد دارد که تدبیر عالم تنها به دست رب العالمین است؛ همه مخلوقات عالم هستی به فرمان الهی خلق شدند و تا زمان معلوم در جهان هستی باقی می مانند؛ بنابراین مدبر عالم وجود خداوند است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به توحید ربوبی تشریعی، اظهار داشت: انسان موحد در توحید ربوبی تشریعی معتقد است که قانونگذار عالم هستی وجود مقدس پروردگار است؛ بسیاری از انسان ها این اعتقاد را قبول ندارند و قانونگذار را خود بشر می دانند.

وی افزود: کسی حق قانونگذاری دارد که عالم هستی از آن اوست بنابراین تنها خداوند می تواند به انسان امر و نهی کند.

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با اشاره به اینکه قرآن کریم پاسخگوی تمام نیازهای بشری است، ادامه داد: براساس آیات الهی اگر کسی بر حق بودن قرآن کریم شک دارد آیه ای همانند آن بیاورد؛ امروز شاید برخی انسان های معاند بتوانند آیاتی از قرآن کریم حذف کنند اما هرگز جرات اضافه کردن یک سوره به آن را ندارند.

استاد حوزه علمیه با بیان حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر مطلبی با قرآن کریم مطابقت نداشت آن را قبول نکنید، ابراز کرد: امروز دشمن با شبهه افکنی به دنبال نابودی اعتقادات ناب شیعیان است و قرآن کریم تنها کتابی است که می تواند کذب بودن آن شبهات را اثبات کند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات