۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۰۶۲۵۶
امام جمعه آشخانه:

ماه رمضان فرصت ویژه‌ای برای خودسازی و جامعه پردازی است

ماه رمضان فرصت ویژه‌ای برای خودسازی و جامعه پردازی است
امام جمعه آشخانه گفت: ماه مبارک رمضان و موعد میهمانی حق تعالی فرصت ویژه‌ای برای آغاز اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب به‌ویژه خودسازی و جامعه پردازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه آشخانه، امروز در دیدار جمعی از روحانیان مبلغ، بر هماهنگی و همدلی در اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان و ایفای صحیح رسالت مبلغان در امر تبلیغ تأکید کرد.

وی افزود: ماه رمضان که در آن درهای رحمت الهی به‌صورت ویژه بر بندگان باز است، فرصت مناسبی برای خودسازی، اصلاح سبک زندگی و تقویت زندگی ایرانی اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمدزاده اضافه کرد: در آخرین جمعه ماه شعبان و در آستانه رمضان، پیامبر خدا (ص)، خطاب به مردم، خطبه مهمی خواندند که در فرازی از آن به این مضمون مهم توصیه و اشاره شده است: «ای مردم، درهای بهشت در این ماه باز است، از خدا درخواست کنید که آن را بر روی شما نبندد و درهای جهنم بر روی شما بسته است، از خداوند بخواهید که آن را بر روی شما نگشاید و شیطان در این ماه در غل و زنجیر است، از خداوند بخواهید که آن را بر شما مسلط نکند.»

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین علی (ع) که این خطبه را می‌شنیدند می‌فرمایند که از جا برخاستم و عرض کردم: «ای رسول خدا! کدام عمل در این ماه ارزشمندتر است؟» فرمودند: «ای ابالحسن! ارجمندترین عمل در ماه رمضان، آن است که انسان از آنچه خدا حرام کرده است، دوری جوید.»‌

حجت‌الاسلام احمدزاده در ادامه با اشاره به رسالت روحانیان مبلغ در تبیین گام دوم انقلاب، تصریح کرد: عالمان دین همواره مردم را از چنگال ظالمان نجات داده‌اند، همانند کاری که حضرت امام خمینی (ره) انجام داد و مردم را از زیر سلطه حاکمان و دولت مستکبر نجات داد.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اکنون ایران اسلامی مبلغ اسلامی ناب محمدی در جهان است، اظهار کرد: ماندگاری و تداوم راه انقلاب اسلامی درگرو ترویج اندیشه‌های دینی در جامعه است که این مهم رسالت ویژه روحانیان و مبلغان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده تأکید کرد: روحانیان مبلغ باید در مجالس و محافل ماه مبارک رمضان مسائلی از قبیل بررسی ابعاد مختلف دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری درزمینهٔ نقش و جایگاه مبلغان، برگزاری کلاس‌های قرآنی و ابلاغ سیاست‌ها و مأموریت‌ها در گام دوم انقلاب را به‌صورت ویژه در دستور کار تبلیغی خود داشته باشند./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات