۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۶۰۵۴۱۵

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
رود مهربانی برای سیل زدگان، برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در بشرویه و گردهمایی اعضای ستاد بازسازی عتبات در زیرکوه عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، موکب ها و مردم نیکوکار استان 41 تن آرد به مناطق سیل زده ارسال کردند. 

جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، در دیدار مسئولان موکب امام رضا (ع) قاین به دیگر کمک های ارسالی از خراسان جنوبی اشاره و اظهار کرد: در روزهای برات حدود 140 میلیارد ریال وجه در استان برای خیرات اموات هزینه می شود که سودی جز حیف و میل نداشته و ندارد. امیدواریم که مردم به جای این همه هزینه، آن را به امور خیریه و عام المنفعه اختصاص دهند.

برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در بشرویه

برنامه های تدارک دیده شده برای گرامی داشت هفته عقیدتی و سیاسی در بشرویه اعلام شد.

حجت الاسلام دهقان، مسئول عقیدتی و سیاسی سپاه بشرویه از برگزاری بیش از ۴۰ برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته عقیدتی و سیاسی در شهرستان خبرداد و گفت: دیدار با امام جمعه، حضور اعضای ستاد عقیدتی و سیاسی در نماز جمعه، برگزاری همایش بزرگ عقیدتی در ۱۴ اردیبهشت و ... از جمله برنامه های بزرگداشت این هفته است.

گردهمایی اعضای ستاد بازسازی عتبات در زیرکوه

همایش روسا و اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در دار القرآن امام حسن مجتبی (ع) زیرکوه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضائی نیا امام جمعه حاجی آباد، در این همایش با بیان که باید شکرگذار فرصت خادمی اهل بیت (ع) باشید، افزود: حوزه علمیه زهان، بیش از 700 سال قدمت دارد.

حجت الاسلام دلدار مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات استان نیز گفت: اهداف فرهنگی ستاد، بالاتر از ساخت و ساز ظاهری است و کارگاه های قالی بافی ما علاوه بر  بافت فرش به کارگاه های مهم فرهنگی تبدیل شده است.

قدردانی از معلمان خوسف

در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از 19 پیش کسوت فرهنگی، پنج معلم توانمند و تلاشگر، 24 معلم پژوهشگر برتر کشوری، استانی و شهرستانی، جانبازان فرهنگی، معلمان پژوهنده و رتبه های برتر کنکور سراسری سال پیش رو تجلیل شد.

دانایی، مدیر آموزش و پرورش خوسف در این مراسم، درباره جذب و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: خوسف در این زمینه رتبه برتر استان را دارد طوری که در مقطع ابتدایی و متوسطه حتی یک نفر بازمانده از تحصیل نداریم./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات