۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۵۳۸۰

عزم دولت سعودی برای برخورد با مبلغان دینی در ماه رمضان

عزم دولت سعودی برای برخورد با مبلغان دینی در ماه رمضان
وزیر ارشاد و امور اسلامی عربستان با اذعان به تندرو بودن مبلغان سعودی، از تداوم مبارزه با مبلغان به اتهام ترویج افراطی‌گری در این کشور خبر داد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف آل شیخ، وزیر ارشاد و امور اسلامی عربستان ضمن حمله شدید به اخوان المسلمین، این گروه را فرقه ضاله ای عنوان کرد که تفکراتش در بسیاری از کشورهای اسلامی نفوذ کرده است.

وزیر ارشاد و مسایل اسلامی عربستان در آستانه فرا سیدن ماه مبارک رمضان، خواستار رسوا کردن کسانی شد که با گروه اخوان المسلمین همکاری می کنند تا فرزندان کشورهای اسلامی از دست آنها در امان باشند.

وی در ادامه با اشاره به عزم تصمیم برای برخورد با مبلغان دینی در ماه رمضان، نسبت به نفوذ گروه های تندرو در منبرهای عربستان اشاره کرد و افزود که دولت سعودی در حال مقابله با مبلغان تندرویی است که بر روی منبرها سخنرانی و تبلیغ می کنند.

نیروهای امنیتی طی ماه های گذشته، دهها مبلغ سعودی مانند «سلمان العوده»، «سفر الحوالی» و «عوض القرنی» را به اتهام ترویج تندرویی بازداشت کرده‌اند.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از اوایل سپتامبر ۲۰۱۷ کمپینی را با بازداشت صدها تن از دانشگاهیان، مبلغان و روشنفکران به راه انداخت و این افراد سرنوشتشان تاکنون از بسیاری از جهات حقوقی نامعلوم است. /983/ب

 

ارسال نظرات