۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۰۵۰۶۷
مدیرکل رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی:

مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است

مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی است
مدیرکل رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی زمینه‌سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی را از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد صحت قول، مدیرکل رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی، امروز در همایش آموزشی عملیات رمضان 1440 هجری قمری با موضوع «گام دوم قیام» و در جمع مبلغان، رؤسا و کارکنان ادارات تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب نشان‌دهنده «ثبات گفتمان دینی» و بر پایه تصمیم بلندمدت برپایی «تمدن نوین اسلامی» تدوین‌شده است.

وی با اشاره به بندهای بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: مبلغان دینی با استفاده از زبان قرآن می‌توانند در عرصه تبیین اسلام ناب که همان اسلام قرآنی است فعالیت کنند و در فرصت بسیار بزرگ ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، فضای جامعه را با این معارف متعالی بیشتر آشنا کنند.

حجت‌الاسلام صحت قول اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه است و مخاطب اصلی این خواسته مبلغان دینی هستند که باید در این راستا تلاش‌ها و پژوهش‌های مضاعفی انجام دهند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی علیه ما به پا خواسته‌اند و جنگ عظیم اقتصادی و فرهنگی را برای ملت و کشور ما تدارک دیده‌اند.

حجت‌الاسلام صحت قول تأکید کرد: در این شرایط آنچه می‌تواند عزم مؤمنان را در این معرکه‌ بین‌المللی جزم کند، تدبر در آیات حماسه‌آفرین و عبرت‌آموز قرآن کریم و افزایش معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه است.

وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، بیشترین روی سخن رهبر معظم انقلاب، جوانان هستند و ایشان بار تحقق گام دوم انقلاب را بر دوش این قشر مهم و مؤثر که محور امیدها و حرکت‌ها است، قرار داده‌اند.

حجت‌الاسلام صحت قول خاطرنشان کرد: در این راستا باید مبلغان دینی برنامه‌ریزی‌های دقیقی داشته باشند و تمام همت خود را به کار بگیرند تا برنامه‌های دینی و مذهبی مساجد با موضوع جوانان برگزار شود.

مدیرکل رسانه و فناوری‌های نوین سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مهم‌ترین ابراز برای گسترش و نشر اسلام ناب محمدی، بهره‌گیری از جوانان متعهد و انقلابی به‌ویژه در فضای مجازی است و می‌توان از این فضا که در حال حاضر از آن به‌عنوان تهدیدی علیه نظام اسلامی نام‌برده می‌شود، استفاده کرد و آن را به فرصت تبدیل کرد.

گفتنی است، همایش آموزشی عملیات رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری با موضوع «گام دوم قیام» با حضور علما و روحانیان و اقشار تأثیرگذار استان خراسان شمالی در سالن آموزش اداره کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات