۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۶۰۴۹۶۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی همگانی برای رفع آسیب‌های سیل

ضرورت نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی همگانی برای رفع آسیب‌های سیل
امام جمعه بجنورد گفت: دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات ازجمله خرابی‌های سیل را برطرف کند؛ ازاین‌رو همه باید با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی وارد عرصه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، بر ارتقای خدمات‌رسانی به مردم و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی آن‌ها تأکید کرد.

وی خطاب به مسؤولان استانی، تصریح کرد: باید برای گسترش حوزه‌های خدمت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده و در این راستا نیازها را شناسایی و اولویت‌بندی کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ خدمت با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی را ترویج دهید، گفت: کسی که در حالت بحرانی به دنبال اضافه‌کار باشد نمی‌تواند انقلابی باشد؛ زیرا این اندازه مادی فکر کردن با روحیه جهادی و انقلابی جور درنمی‌آید.

وی با بیان اینکه اگر این دو با هم توأم باشد عمل ما مؤثر خواهد بود، گفت: واقعیت این است که امروز با کارهای معمولی نمی‌توان مشکلات را برطرف کرد و اگر حضور جهادی مردم نباشد دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات موجود ازجمله خرابی‌های سیل را برطرف کند؛ ازاین‌رو همه باید با نگاه و روحیه انقلابی و عمل جهادی وارد عرصه شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر بهره‌گیری از سرمایه عظیم جوانان کشور، ادامه داد: باید از ظرفیت جوانان بیشتر و بهتر از گذشته استفاده کنیم، چنان که کشورهای توسعه‌یافته جهان به‌خصوص از دهه‌های گذشته با استفاده بهینه از این سرمایه به‌جای اتکا به سرمایه‌ها و ذخایر طبیعی خود، به جایگاه توسعه‌یافتگی دست یافته‌اند.‌

وی خاطرنشان کرد: حال با توجه به این موضوع باید گفت که در نظام اسلامی اگر این نیروی انسانی جوان، تخصص را با ایمان و تعهد توأم کند، تحولی را خلق خواهد کرد که مثال‌زدنی و الگو آفرین برای کشورهای دیگر خواهد بود؛ چراکه این تحول با پیشرفت در مسیر تعالی ارزشی انسان و پاسخگویی توأمان به نیازهای مادی و معنوی او همراه خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: علاوه بر این اتکا به توان و توانمندی جوانان انگیزه‌ای فراتر از نیازهای مادی به نیروی انسانی برای کار و تلاش و کوشش و نیز جهتی فرا مادی به تولیدات و ایده‌های خلاقانه او می‌بخشد که خود زمینه‌ساز رفع مشکلات موجود در کشور به‌ویژه مشکلات اقتصادی می‌شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات