۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۴۹۴۴
امام جمعه موقت تهران:

سوء تدبیر‌ها نگران کننده‌تر از مشکلات اقتصادی است

سوء تدبیر‌ها نگران کننده‌تر از مشکلات اقتصادی است
آیت الله صدیقی رضایت الهی را در حکمرانی شایسته سالاری دانست و گفت: مشکلات اقتصادی نگران کننده نیست این سوء تدبیر‌ها است که در جامعه نگرانی ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در مسجد دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از آسیب ها و خطراتی که امام سجاد(ع) از آن به خداوند پناه می برند سرپرستی بد برای کسانی است که زیر مجموعه ایشان هستند.

وی افرود: در قرآن شریف مساله ولایت بر جامعه بشری جزء اولویت های اول جهان خلقت محسوب می شود، لذا نخستین گامی که خدا در افعال تربیتی برای جهانیان اعمال فرمود جعل خلیفه بود؛ کسی که محور و سرپرست است باید رنگ خدا داشته باشد و صفات الهی در وجود او تجلی کند و تربیت شده خود خداوند باشد.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه خداوند خالق انسان است و هدایت او را نیز خود بر عهده دارد، ابراز کرد: انسان اگر خودش سرپرست انتخاب کند می تواند انتخاب خود را بر انتخاب خداوند ترجیح دهد و متاسفانه امروز دنیا بر این محور قرار گرفته و شیاطین از این نقطه ضعف استفاده کرده و انتخاب خود را بر ملت ها تحمیل می کنند و در حالی که مردم تصور دارند فرد منتخب انتخاب خودشان است در حالی که پول های سنگین تبلیغاتی منجر به انتخاب فرد منتخب شده و بعد از انتخاب مردم متوجه اشتباه خود می شوند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نوع انتخاباتی که در این ادعای دموکراسی انجام می شود تنها پولدارها و سرمایه داران در بمباران انتخابی انتخاب می شوند؛ این نظر سنجی ها گاهی نظر سازی است بر همین اساس خداوند دستور داده تا انتخاب انسان ها با نظر و رضایت خداوند انجام شود.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه الهی زنان و مردان در امور اجتماعی نقش دارند و کسانی که مومن هستند می دانند که بعد از اینکه خداوند ولی را انتخاب کرد نباید خود به انتخاب خلیفه اقدام کنند، گفت: ثقیفه نتیجه بی توجهی به انتخاب الهی بود.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند در انتخاب ولی به ظرفیت های بشر آگاه است و می داند در وجود آن ولی منفعت مردم نهفته است، ابراز کرد: مهمترین شاخصه در حسن ولایت رضایت الهی، دانا بودن و عاجز نبودن ولی است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: اگر کسی در خود شایستگی دید که می تواند مدیریت آبادانی و اصلاح جامعه را داشته باشد باید پیش بیاید برای مثال حضرت یوسف(ع) با مشاهده بحران اقتصادی مصر خود داوطلب شد تا وضعیت اقتصادی آن کشور را سر و سامان دهد چون می دانست که با دلار و سکه های بادآورده سلطان سکه نمی شود.

وی ادامه داد: اگر حاکمیت و مدیریت جامعه به انسان های رذل سپرده شود زمینه سقوط جامعه فراهم می شود طبق صریح روایات پیامبراسلام از مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی نگران نبودند اما از سوء مدیریت و سوء تدبیرها نگران بودند که مبادا بعد از ایشان انسان های رذل بر مسند خلافت بنشینند.

آیت الله صدیقی در پایان تاکید کرد: مبدأ تمام خوبی ها عدالت است و مدیران باید عدل داشته باشند اما عدل به تنهایی کافی نیست و محبت نیز باید باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات