۱۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۰۳۲۶
عضو كميسيون فرهنگي مجلس:

کميسيون فرهنگي مجلس به نقاط فراموش شده فرهنگ نگاهي ويژه دارد

رسا، سرويس سياسي ـ نماينده مجلس شوراي اسلامي توجه ويژه به بخش فرهنگ را از دغدغه هاي اصلي کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي دانست.
کميسيون فرهنگي مجلس به نقاط فراموش شده فرهنگ نگاهي ويژه دارد

حجت‌الاسلام سيدعلي طاهري، عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا با اشاره به آغاز بررسي بودجه 88 در صحن علني مجلس در خصوص بودجه فرهنگي ارائه شده دولت در سال جاري اظهار داشت: مصالح نظام و توصيه مقام معظم رهبري در رابطه با رفع مظلوميت از بخش فرهنگ اين حكم را به مجريان و قانونگذاران نظام دارد كه توجه ويژه‌اي به بخش فرهنگي و بودجه آن بشود.

وي با بيان اين مطلب كه در بودجه 88 توجه خوبي به بخش فرهنگ شده است، افزود: در بودجه تقديمي دولت به مجلس بودجه برخي دستگاه‌ها افزايش خوبي داشت ولي برخي ديگر كاهش غير معمولي داشت كه ما در كميسيون تلفيق و كميسيون فرهنگي تلاش كرديم اين كاهش جبران شود.

حجت الاسلام طاهري تصريح كرد: طبيعتاً ما با آنچه كه منافع ملي نظام را به خطر مي‌اندازد تعارفي نداريم به همين خاطر توجه ويژه‌اي به نقاط مغفول مانده حوزه فرهنگ در كميسيون فرهنگي مي‌شود.

وي يادآور شد: به عنوان مثال پيشنهاد تخصيص بودجه 30 ميليارد ريالي جهت آموزش و تبليغ مبلغان براي مقابله با گروه‌هاي شيطان‌پرستي، صوفي‌گري، بهائيت و وهابيت اقدام ضروري بود كه با همراهي كميسيون فرهنگي از سوي كميسيون اجتماعي مجلس عنوان شد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: به عقيده ما براي تأثيرگذاري فرهنگي هرچه بهتر اقداماتي از اين دست بهترين نهاد اجرايي سازمان تبليغات اسلامي و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه مي‌باشد، به همين خاطر براي مقابله با فرقه‌هاي انحرافي مي‌بايست سهم بهتري از بودجه فرهنگي را به اين سازمان‌ها تخصيص داد.

ارسال نظرات