۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۰۲۹۲۹
رییس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی:

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دست طلاب و روحانیان مضطر را بگیرد

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دست طلاب و روحانیان مضطر را بگیرد
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به خدمات‌رسانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به روحانیان معمر و سالخورده، گفت: باید دست طلاب و روحانیان مضطر را بگیرید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در دیدار مدیر و مسؤولان مرکز خدمات حوزه علمیه استان، بر تقویت و تداوم خدمات و فعالیت‌های این مرکز در استان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به طلاب و روحانیان اجر مضاعف دارد، اضافه کرد: فعالیت و خدمت برای کسانی که خود در خدمت دین و نظام اسلامی هستند توفیق ذی‌قیمتی است که باید قدر آن را بدانید.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید در گره‌گشایی از کار طلاب هرقدر می‌توانید تلاش کنید، تصریح کرد: یک طلبه با یک دنیا عشق و ایمان قدم به حوزه گذاشته؛ اما در این اوضاع اقتصادی گاهی به بن‌بست‌هایی می‌رسد که نمی‌تواند به هر کسی رو بیندازد؛ ازاین‌رو شما نباید اجازه دهید در مواقع استثنایی و خاص حالت زدگی در طلبه ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: حیف است طلبه‌ای پس از چند سال تحصیل در حوزه علمیه به دلیل گرفتاری در بیمارستان و مضطر شدن در تأمین هزینه‌های خود از راه آمده پشیمان شود.

وی با تأکید بر اینکه باید دست طلاب و روحانیان مضطر را بگیرید، با اشاره به خدمات‌رسانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به روحانیان معمر و سالخورده، اظهار کرد: بحث خدمات‌رسانی به معمران اقدام شایسته و زیبایی است؛ زیرا در گذشته طلاب و روحانیان نه بازنشستگی داشتند و نه در دوران کهولت خدمت خاصی را دریافت می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اما اینکه امروز روحانی سالخورده‌ای می‌بیند از طرف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر او را گرفته و جویای حال او می‌شوند این خود سبب روحیه گرفتن وی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان، اظهار کرد: تجلیل از فرزندان ممتاز طلاب و حوزویان کار شایسته‌ای است که باید تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با این اقدام فرزند روحانی در مدرسه احساس افت شخصیت نکرده و از سوی دیگر سایر دانش آموزان و محصلان هم به فرزندان طلاب نگاه کریمانه و نه حقیرانه خواهند داشت./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات