۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۰۵۵۰

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
گردآوری ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای خراسان جنوبی، جشن‌های رجبیه در قاینات و بازگشایی کتابخانه استاد سعیدی بیرجند عناوین اخبار این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه هزار و 200 وصیت نامه از شهدای استان گردآوری و چاپ شده است، گفت: ۳۰۰ مصاحبه با والدین شهدای خراسان جنوبی برای ثبت و ترویج فرهنگ شهادت انجام شد که 55 مورد آن مربوط به امسال است.

حجت ‌الاسلام عزیزی برگزاری همایش با حضور خانواده‌ شهدا در دفتر نماینده ولی فقیه، برنامه انشا‌ءنویسی با همکاری آموزش و پرورش و تقدیر از صاحبان ۲۲ انشای برتر را از برنامه های روز شهدا برشمرد.

وی از وجود دو هزار شهید، سه هزار و ۵۰۰ جانبار و ۲۳۰ آزاده و ۳۵ جانباز ۷۰ درصد در استان خبر داد و بیان کرد: 20 عنوان کتاب از وصیت نامه های شهدا با مضامین مختلفی چون حجاب، استکبار ستیزی، جهاد، شهادت، ولایت، نماز، اخلاق و ... در تیراژ پایین چاپ شده است.

برنامه ریزی جشن های رجبیه در قاینات

جشن سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) به طور بسیار باشکوهی در قاین برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات گفت: جشن ولادت مولای متقیان در بیشتر مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد باشکوه برگزار خواهد شد.

میرزنگویی افزود: امکانات و تسهیلات مورد نیاز مسافران نوروزی شهرستان به ویژه برای جامعه فرهنگی هنری فراهم شده است.

وی، برگزاری مسابقه بزرگ عکاسی از طبیعت و رسم و رسوم نوروز قاین، برپایی نمایش خیابانی، اجرای موسیقی محلی و نمایش‌نامه و ده ها برنامه متنوع فرهنگی هنری را از برنامه های تدارک دیده شده برای ایام نوروز قاینات اعلام کرد.

بازگشایی کتابخانه استاد سعیدی بیرجند

بازگشایی کتابخانه عمومی استاد سعیدی و کلنگ زنی احداث ساختمان کتابخانه روستای حاجی آباد بیرجند طی مراسمی در روز ملی کتابخانه گردی انجام شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی در این مراسم حضور خیران را در پروژه کتابخانه عمومی روستای حاجی آباد، بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: زمین این کتابخانه توسط حسن امیرآبادی زاده از خیران شهرستان واگذار شده و غلامحسین کریم پور، دیگر خیر بیرجندی قول مساعدت در ساخت آن را داده است.

رضایی ادامه داد: استان 76 کتابخانه عمومی دارد که از این تعداد 65 کتابخانه نهادی و 11 مورد مشارکتی است و حدود 57 هزار نفر عضو این کتابخانه های عمومی هستند.

آیسک میزبان خیران مدرسه ساز

بیستمین جشنواره تکریم خیران مدرسه ساز و مدرسه‌یار سرایان به صورت متمرکز فردا در سالن شادروان خدیوی آیسک برگزار می‌شود.

سالمی، معاون عمرانی و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش سرایان در جلسه ستاد برگزاری این همایش گفت: این جشنواره به منظور آشنایی با نیازهای مدارس، افزایش مشارکت خیران در توسعه و تجهیز مدارس و فرهنگ سازی به صورت شهرستانی برگزار می شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات