۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۹۵۲۴
در مدرسه علمیه الزهرا واوان:

سومین کارگاه مهارت‌های ازدواج برگزار شد

سومین کارگاه مهارت‌های ازدواج برگزار شد
سومین کارگاه مهارت‌های ازدواج در مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سومین کارگاه مهارت‌های ازدواج تحت عنوان مهارت ارتباط با خانواده همسر و با تکیه ‌بر سیره عملی و رفتاری حضرت زهرا(س) امروز در مدرسه علمیه الزهرا(س) واوان برگزار شد.

گفتنی است در این کارگاه حجت الاسلام نصیری مشاور خانواده به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اعضای خانواده باید مراقب باشند که مسائل خارج از خانه را به کانون خانواده انتقال ندهند.

وی افزود: خانواده باید نسبت به مسائل مسموم نفوذناپذیر باشد و اجازه ندهد برخی امور به کانون خانواده خدشه وارد کند چنین خانواده‌ای اسوه است.

حجت الاسلام نصیری بیان داشت: زمانی که اعضای یک خانواده و یا زوجین با یکدیگر اختلافات پیدا می‌کنند و دیگر نمی‌توانند اختلاف خود را حل کنند اقدام به تعیین حکم می‌کنند تا به‌نوعی از این مشکل رها شوند درحالی‌که اگر زوجین از همان ابتدای تشکیل خانواده با مشاور همراه باشند می‌توانند به‌راحتی در بحران‌ها مشکلات خود را رفع کنند.

مشاور خانواده با تأکید بر اینکه توجه به الگوها در زندگی مشترک بسیار حائز اهمیت و نقش‌آفرین هستند، عنوان کرد: اعضای خانواده باید به‌شدت از مقایسه اجتناب کنند و بدانند که آن‌ها شاهد برخی ظواهر هستند و از باطن قضایا اطلاعی ندارند.

وی افزود: مقایسه انسان را تنگ‌نظر می‌کند و سبب می‌شود خوبی‌های دیگران با بدی‌های طرف مقابل قیاس شود. همچنین در ارتباط با الگوها اعضای خانواده باید به این نکته توجه داشته باشند که نکات مثبت و مسائلی که موجب موفقیت آن الگوها شده موردتوجه و اهمیت قرار دهند.

حجت الاسلام نصیری با تأکید بر اینکه اعضای خانواده باید از وسواس فکری اجتناب کنند، اظهار داشت: برخی انسان‌ها تصور می‌کنند وسواس داشتن بیانگر آن است که آن‌ها انسان‌های دقیقی هستند ازاین‌رو به درمان این مهم اقدام نمی‌کنند.

مشاور خانواده ادامه داد: در کانون خانواده خواسته‌ها و خطاها باید با لحن شیرین و آموزشی بیان شود. انسان بامعرفت از اموری که دیگران را رنج می‌دهد اجتناب می‌کند. اعضای خانواده باید راز نگه‌دار باشند و اسرار خانواده را جایی بازگو نکنند.

وی با تأکید بر اینکه زوجین به هر میزان حرمت یکدیگر را حفظ کنند به خودشان لطف کردند، خاطرنشان کرد: در زندگی مشترک زوجین باید یکدیگر را اولویت زندگی خود قرار دهند تا موردتوجه یکدیگر قرار گیرند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات