۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۹۸۴۹۷
(30 سالگی منشور روحانیت)

پیشگامی حوزویان در شئون مختلف نظام تداوم داشته باشد

پیشگامی حوزویان در شئون مختلف نظام تداوم داشته باشد
امام جمعه بجنورد گفت: طبق مفاد منشور روحانیت باید پیشگامی و پیش‌قراولی حوزویان در شئون مختلف نظام و جامعه اسلامی تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز ابلاغ منشور روحانیت از سوی امام راحل، اظهار کرد: منشور روحانیت پیام‌ها و توصیه‌های شگرفی خطاب به طلاب، روحانیان و علما دارد که باید از سوی حوزویان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ضروری است طلاب و روحانیان مطالب مطروحه در این پیام تاریخی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را مطالعه کرده و آن را در حیات و فعالیت فردی و اجتماعی خود پیاده کنند، افزود: اگر طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه منشور روحانیت را مطالعه کرده و این پیام در کلاس‌های درس حوزه تبیین شود بدون شک خروجی‌های مدارس علمیه در ایفای رسالت طلبگی خود در جامعه اسلامی موفقیت بیشتری کسب می‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه حرکت و فعالیت روحانیان در راستای ادای تکلیف ازجمله رئوس منشور روحانیت است، خاطرنشان کرد: روحانیان باید نقش پیش‌گامی و پیش‌قراولی خود را در شئون مختلف حفظ کرده و در زمینه‌های مختلف راهنمای عملی اقشار مختلف مردم باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های موجود در مسیر اجرای مفاد منشور روحانیت، اظهار کرد: واقعیت این است که روحانیت در طول دفاع مقدس و نظام اسلامی همواره پیشگام در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بوده؛ به‌گونه‌ای که بالاترین شمار شهدا و شرکت‌کنندگان در دفاع مقدس به نسبت جمعیت، مربوط به قشر روحانیت است.

وی با تأکید بر اینکه باید قدردان حوزه علمیه و روحانیت باشیم، خاطرنشان کرد: با وجود خدمات شایسته و زحمات بی‌دریغ حوزویان در نظام اسلامی، متأسفانه با توجه به گرانی‌های اخیر و افزایش مشکلات معیشتی مردم، برخی مسبب این موارد را روحانیت دانسته و به آن جسارت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر در میان یک قشر عنصر نامطلوبی وجود دارد نباید موضوع را به تمام افراد آن قشر تعمیم داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: واقعیت این است که برخی مواقع در میان گلستان خوشبوی روحانیت، یک گل بدبو هم وجود دارد؛ اما اصل کلی این است که هر فرد روحانی و طلبه که زی طلبگی را مراعات نکند در زمره روحانیت واقعی و اصیل شیعی نیست./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات