۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۹۶۲۵۳
عضو شورای علمی نخبگان حوزه علمیه خراسان:

خانواده روحانیان باید الگوی سایر اقشار جامعه باشند + فیلم

خانواده روحانیان باید الگوی سایر اقشار جامعه باشند + فیلم
عضو شورای نخبگان حوزه علمیه خراسان گفت: باید روحانیان آموزه‌های دینی را به‌درستی در خانواده ‏خود اجرا کنند تا خانواده طلاب الگوی سایر اقشار باشند.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلام نبی گلستانی، عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، امروز در نشست خانواده انقلابی که با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی و خانواده‌های آن‌ها در بجنورد برگزار شد، به تبیین جایگاه نظام خانواده در مکتب اسلام پرداخت.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان اینکه در اسلام دو هدف عمده و اساسی به‌عنوان فلسفه ازدواج مطرح شده است، خاطرنشان کرد: نخستین هدف ازدواج در اسلام این است که خانواده کانون ایجاد آرامش برای همسران است.

وی با بیان اینکه ازدواج نیاز به آرامش دارد و این آرامش در پرتو نظام خانوادگی حاصل می‌شود، اظهار کرد: برخلاف برخی گفته‌های عوامانه بر اساس تحقیقات صورت گرفته کسانی که ازدواج نمی‌کنند عمر کوتاه‌تری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی با اشاره به اینکه زن و شوهر مسلمان همواره آرام جان یکدیگر هستند، اضافه کرد: مودت و رحمت مورد نظر اسلام در امر ازدواج به معنای دوستی پاک و ریشه‌دار بین زن و شوهر است.

وی با اشاره به اینکه هدف نخست ازدواج تأمین امنیت و آرامش برای طرفین و هدف بعدی ازدیاد نسل است، خاطرنشان کرد: فرزند رابطه ازدواج را ریشه‌دار کرده و جان تازه‌ای به این رابطه می‌دهد؛ ازاین‌رو در روایت داریم که زنی بگیرید که بچه بیاورد؛ چراکه فرزند موقعیت تازه‌ای به زندگی می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گلستانی تصریح کرد: بر این اساس هدف دوم از نظام خانوادگی در نگاه اسلام و قرآن به وجود آوردن نسل جدید و تربیت فرزندان صالح و نیکوکار و افزایش نسل است.

وی افزود: اگرچه هدف دوم ازدواج در اسلام گسترش و افزایش نسل است، اما در زمانی تبلیغات وسیعی در مورد کاهش شمار فرزندان در کشور در جریان بود و بعداً برای همه مشخص شد که رویه نادرستی بود و خوشبختانه رویه مزبور اصلاح شد.

عضو شورای علمی نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از سخنان خود به رسالت ویژه و مضاعف روحانیان در رابطه با نظام خانوادگی، خاطرنشان کرد: باید روحانیان احکام و دستورات اسلام را در نظام خانوادگی خود اجرا کنند تا الگوی سایر اقشار بوده و مردم از ما یاد بگیرند؛ اما اگر در این زمینه کوتاهی بکنیم دچار خسران مضاعف می‌شویم./9314/پ310/ب1

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات