۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۹۵۲۰
نماينده مجلس شوراي اسلامي:

دستگاه‌هاي فرهنگي براي اجراي عدالت فرهنگي تدبير کنند

رسا، سرويس سياسي ـ نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: توهين به مقدسات و باورهاي ديني از سوي بعضي عناصر داخلي با هدف فضاسازي انتخاباتي صورت مي‌گيرد.
دستگاه‌هاي فرهنگي براي اجراي عدالت فرهنگي تدبير کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، بهروز جعفري، نماينده مردم سميرم در مجلس شوراي اسلامي، يازدهم اسفند، در نطق بيان دستور خود در مجلس گفت: توهين به مقدسات و باورهاي ديني از سوي بعضي عناصر داخلي با هدف فضاسازي انتخاباتي صورت مي‌گيرد.

وي در ادامه افزود: اگرچه بايگاني ذهن مردم از هنجارشكني و تشكيك در عقايد از سوي اين عناصر است؛ اما‌ ارائه اين روند را به اقتضاي طبيعت آنان مي‌دانند و اگر از ره كين باشد ملت آن را بر نخواهد تابيد.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس خاطرنشان كرد: آنچه سبب تعجب در اين زمينه است، سكوت جماعتي است كه خود را مدافع‌«خط امام» مي‌دانند، حداقل از مجلس‌نشينان اين جماعت انتظار مي‌رود نه با صداي بلند اعتراض کنند؛ بلكه حداقل سكوت نكنند.

وي تأكيد كرد‌: به نظر ما ارتقاي بودجه فرهنگي كشور با بيشترين ظرفيت ممكن در لايحه بودجه از سوي مجلس، حداقل پاسخ به رهنمودات مقام معظم رهبري در رفع مظلوميت از فرهنگ است.

جعفري با بيان اين كه گرچه در بهره‌مندي روستاييان و مناطق محروم از سهم بودجه فرهنگي سخن بسيار است، تصريح كرد: دستگاه‌هاي فرهنگي مي‌بايست تدابير لازم براي اجراي عدالت فرهنگي به ويژه اختصاص اعتبار به مناطق محروم روستايي و عشايري را به كار ببندند.

ارسال نظرات