۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۹۳۸۷۱
پورحمزه:

موسیقی حماسی راهی برای مقابله تهاجم غربی ها است

موسیقی حماسی راهی برای مقابله تهاجم غربی ها است
دبیر کمیته‌ اجرایی جشنواره آوای بیداری با اشاره به تهام فرهنگی که فرهنگ را هدف گرفته، گفت: موسیقی حماسی راهی برای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مسعود پور حمزه، دبیر کمیته‌ اجرایی و برنامه ‌ریزی جشنواره آوای بیداری، ظهر امروز در زمینه برگزاری جشنواره سرودهای حماسی و آواهای انقلابی در جمع خبرنگاران گفت: پس از دفاع مقدس سمت‌ وسوی فعالیت‌ها درزمینه موسیقی حماسی کمتر شده است و اما برخی مواقع مسائلی همچون بحث مدافعین حرم پیش می‌آید که سبب ایجاد جهشی در موسیقی حماسی می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، بر ضرورت اهمیت به سرود و موسیقی حماسی تأکید کرد و افزود: جایگاه موسیقی حماسی در کل کشور از اوایل انقلاب و تا پایان جنگ تحمیلی در اوج خود بود.

پور حمزه راه‌ مقابله با ناتوی فرهنگی را سرود عنوان کرد و گفت: استان لرستان حماسه خیزترین موسیقی‌ها را در زمینه سرودهای حماسی داشته است و به‌ صورت ویژه در این حیطه کارکرده است.

وی با اشاره به جایگاه استان در بحث سرودهای حماسی در سطح کشور خاطرنشان کرد: هنرمندان لرستانی در جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره فجر چندین دوره رتبه برتر را کسب کردند و گروه‌های موزیک و سرود دانش‌آموزی و همه اقشار بسیج نیز موفقیت‌هایی داشتند.

دبیر کمیته‌ اجرایی و برنامه ‌ریزی جشنواره آوای بیداری عنوان کرد: موسیقی و سرود زبان هنر است و ابزار هنری، ابزار خوبی برای ارائه اندیشه‌های افراد است، موسیقی برای مقابله با راهی که غرب برای تهاجم به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی ما در پیش ‌گرفته گامی مناسب است.

وی با بیان اینکه موسیقی حماسی را باید در جایگاه خود استفاده کنیم و از سبک‌های مختلف موسیقی بهترین استفاده را ببریم، تصریح کرد: در این زمینه باید خوراک را برای نسل‌های مختلف تهیه کنیم./9451/پ203/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات