۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۷۳۸
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سرودهای حماسی در پیروزی انقلاب تأثیرگذار بودند

سرودهای حماسی در پیروزی انقلاب تأثیرگذار بودند
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به تأثیرگذاری سرودهای حماسی در پیروزی انقلاب، گفت: اخلاص گویندگان و سرایندگان این سرودها موجب تأثیرگذاری سرود بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‎آباد، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره سراسری سرودهای حماسی و آواهای انقلابی در استان گفت: سرودهای حماسی از عوامل تأثیر‌گذار در پیروزی انقلابی بوده است.

وی با اشاره به عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب افزود: از دیگر عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب فداکاری مردم، دین و مکتب اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه با یادآوری به اینکه تظاهرات سال ۵۶ و ۵۷ آمیخته با سرودهای حماسی بود، خاطرنشان کرد: نمونه‌ این سرودها «خمینی ای امام»، «بهمن خونین جاوید باد» بود که موجب ایجاد انگیزه مردم به سمت انقلاب می ‌شد.

وی با اشاره به تأثیرگذاری سرودهای حماسی در پیروزی انقلاب عنوان داشت: اخلاص گویندگان و سرایندگان آن موجب تأثیرگذاری سرود بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه سرودهای حماسی ضدظلم و با محتوای عدالت‌خواهی بودند، تصریح کرد: سرودهای حماسی مطابق با ارزش‌‌های دینی، دارای پیام و هدف ارزشمند بودند.

وی با تأکید بر اینکه هنر باید در خدمت مردم و تعالی دین باشد، افزود: سرودهای حماسی برخاسته از فطرت بود و به دل می‌نشست، در حالی که امروز ابزار موسیقی بر خود موسیقی غلبه پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی سرودهای حماسی را بیان‌ کننده احساسات و غرور ملت دانست و بیان کرد: سرودهای انقلابی برگرفته از آیات قرآن و کلام امام بود و ویژگی‌های این سرودها خلاقیت و نوآوری بود./9451/پ210/ب1

ارسال نظرات