۰۹ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۹۲۹۶
معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم :

عاشورا يک مبارزه تمام عيار فرهنگي است

رسا ، سرويس شهرستان ها - معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت : امام حسين (ع) محور عزادراي و عزا به عنوان نهاد قدرتمند فرهنگي در انديشه شيعي ماست.
عاشورا يک مبارزه تمام عيار فرهنگي است

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در مشهد ، حجت الاسلام مدني، معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، شب گذشته در مراسم عزاداري اهل بيت (ع) که به مناسبت هفته وقف در مشهد برگزار شد، با تبيين فرازهايي از زيارت اربعين اظهار داشت: عاشورا يک مبارزه تمام عيار فرهنگي است و هدف امام حسين (ع) از اين قيام نجات بخشي انسان از جهالت و گمراهي در عرصه فرهنگ و فهم است.

وي زيارت اربعين را ويژگي خاص ابا عبدالله الحسين (ع ) ذکر کرد و افزود : اربعين و چهلم خاص امام حسين (ع)است که خدا حتي اين ويژگي را به خاتم الانبياء محمد بن عبدالله (ص) نداده است و اين حرف نه تنها غلو نيست بلکه از جمله ويژگي هايي مي باشد که خداوند به امام حسين (ع ) عطا کرده است.

حجت الاسلام مدني زيارت اربعين را يکي از علامت هاي شيعه دانست و تصريح کرد : زيارت اربعين شعار شيعه است ، اربعين حسين (ع) هم زيارت دارد و هم زيارت نامه که خودش انبوه معارف اسلامي است.

معاون فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، يکي از اهداف امام حسين (ع) در حادثه عاشورا را نجات بخشي انسان ها از ضلالت و گمراهي عنوان کرد و گفت: واقعه عاشورا از منظرهاي مختلف سياسي و نظامي مورد نقد و بررسي قرار گرفته است ، اگرچه ما معتقديم تلاش براي حاکميت خليفه الله يک تلاش مقدس است.

وي بسياري از مشکلات جامعه بشري را جهالت و عدم خودشناسي ذکر کرد و افزود: جامعه اي که خودش را نشناسد و اسير قدرت و شهوت و سياست بازي شود ، اسير و ذليل باقي مي ماند .

حجت الاسلام مدني با اشاره به سکوت سران برخي کشورهاي اسلامي در برابر جنايات اخير رژيم غاصب صهيونيستي در غزه خاطر نشان کرد : ملتي که در دام شهوات اسير شود ، شک نکنيد که پالان استعمار را روي دوشش خواهند گذاشت .

ارسال نظرات