۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۵۹۲۶۳۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
راه اندازی انجمن یاوران وقف با محوریت مرکز درمان ناباروری در خراسان شمالی، ملزومات امر به معروف در زمینه حجاب و عفاف و تمدید مهلت ثبت نام در سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با همکاری جهاددانشگاهی خراسان شمالی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، انجمن یاوران وقف با محوریت مرکز درمان ناباروری در استان آغاز به کار کرد.

رضا شاهین فر، رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمال، در نشست اعضای این انجمن اظهار کرد: یکی از حوزه های مورد نیاز جامعه برای ورود واقفان و خیران، حوزه سلامت است که با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی، جلب مشارکت های مردمی ضروری است.

وی افزود: با توجه به ضرورت وجود مرکز درمان ناباروری در استان، با همکاری جهاددانشگاهی خراسان شمالی و دانشگاه علوم پزشکی تاسیس این مرکز در دستور کار قرار گرفته است که عملیات بهره برداری از آن در مراحل پایانی است، در مرحله بعدی نیز مجتمع درمانی سلامت در استان با رویکرد ارائه خدمات تخصصی در استان راه اندازی خواهد شد.

آداب امر به معروف و نهی از منکر باید با زن بدحجاب رعایت شود

حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه 17 دی ماه زمان طرح استعماری حذف حجاب در ایران است که این تجربه تلخ توسط رضاخان به اجرا گذاشته شد، گفت: حجاب خاص بانوان نیست بلکه آقایان نیز باید رعایت کنند

وی اضافه کرد: حذف حجاب در تاریخ ایران بسیار تلخ و تاسف باراست با توجه به اینکه حوزه های علمیه و مراجع، در دل آحاد مردم نفوذ داشتند، رضاخان توفیقات زیادی را بدست نیاورد.

وی ادامه داد: عوامل استعمار رضاخان را برای آشنایی با این برنامه به ترکیه دعوت کردند و چون در آن زمان آتاتورک نیز این طرح را اجرا کرده بود، رضاخان از آنجا الگو برداری کرد و در ایران نیز حجاب را حذف کرد.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه حجاب واجب الهی است، عنوان کرد: رعایت حجاب برای فرزندان نیز باید قبل از سن تکلیف باشد تا فرزندان زمینه رعایت حجاب را بعد از سن تکلیف داشته باشند.

تمدید مهلت ثبت نام در سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مهلت ثبت نام در سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان که پیش از این تا ۱۵ دی ماه اعلام شده بود، به دلیل استقبال مخاطبان تا ۳۰ دی تمدید شد.

هاشم شیرازیان گفت: ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای نشر و ترویج معارف قرآنی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی با نام «مدهامتان» را اجرایی می کند.

وی کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون های فرهنگی و هنری در قالب ایجاد رقابت سالم، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه مند به فعالیت های قرآنی، ترغیب و تشویق مدیران کانون ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه ای فعال قرآنی و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان در مسابقات اوقاف و سایر مسابقات ملی و بین المللی را از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اعلام کرد.

شیرازیان با بیان اینکه از زمان اعلام فراخوان این جشنواره از ابتدای آذرماه سال جاری تا کنون 200 فعال قرآنی برای حضور در این جشنواره ثبت نام کرده اند، اظهارداشت: علاقه مندان تا 30 دی ماه فرصت دارند برای شرکت در این دوره از مسابقات با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی www.modhammatan.com  و تکمیل فرم و بارگذاری تصویر شناسنامه، کارت ملی و عکس پرسنلی، در این جشنواره ثبت نام کنند.

میزان استفاده مردم ایران از فضای مجازی نسبت به سایر کشورها بالاتر است

معاون صدای رسانه ملی در خراسان شمالی گفت: میزان استفاده مردم ایران از فضای مجازی نسبت به سایر کشورها بالاتر است.

احمد عارفخانی در نشست مدیران بحران شهرهای استان خراسان شمالی، با بیان اینکه از دیر باز انسان‌ها به دنبال فرصتی برای بیان دیدگاهها و آموزش های مورد نیاز از طریق رسانه ها بوده‌اند، اظهار داشت: امروز با وجود فناوری‌های جدید و در دسترس، ظرفیت و فرصت مناسبی در اختیار همه قرار گرفته است.

وی با اشاره به برخی از دیدگاه‌های مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی و رسانه‌ها تصریح کرد: ایشان معتقدند برای ورود به فضای مجازی  باید هوشمندانه و با آگاهی به شرایط این محیط، ورود کرد و این ورود باید تهاجمی باشد.

کارشناس رسانه و فضای مجازی بابیان اینکه یکی از راه‌های ورود هوشمندانه به حوزه رسانه و فضای مجازی ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه و کاربران این فضاست تصریح کرد: سواد رسانه‌ای مثل یک رژیم غذایی است که هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه میزان مصرف هر ماده بر چه مبنایی باید استوار باشد./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات