۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۵۹۲۳۹۳
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم محلاتی:

روحانیان خط مقدم روشنگری‌های سیاسی باشند

روحانیان خط مقدم روشنگری‌های سیاسی باشند
حجت الاسلام متولی الموتی گفت: روحانیان بیش از پیش وارد میدان شوند و خط مقدم روشنگری‌ های سیاسی باشند و مطالبات رهبری را به گوش مردم برسانند.

حجت الاسلام متولی الموتی مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به امکان سازش میان ایران و آمریکا و حل شدن مشکلات کشور اظهار کرد: ابدا سلزش میان نور و ظلمت امکان نخواهد داشت، چون هیچگاه آمریکا از ذات خبیث خود دست بر نمی دارد و هیچ وقت کشور جمهوری اسلامی از آرمان های امام راحل دست بر نمی دارد.

مقایسه کفر و ایمان باطل است

وی در ادامه افزود: هیچ وقت کفر و ایمان یک جا جمع نمی شود، وقتی که از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و از کشور جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای اسلام یاد شده است، محال است این دو با هم جمع شوند.

حجت الاسلام متولی الموتی در پاسخ به حل شدن مشکلات کشور بر فرض سازش خاطر نشان کرد: سازش قطعا اتفاق نخواهد افتاد، حتی فرض این موضوع محال است چون هیچگاه نباید کفر و طاغوت را با نور و ایمان مقایسه کرد.

استاد حوزه علمیه تهران در پاسخ به اینکه «آیا داعیه داران صلح و سازش با توجه به پیشینه ی بی تعهدی آمریکا و اصرار بر ایجاد ارتباط با شیطان بزرگ، آیا منافعی را دنبال می کنند؟» ابراز کرد: قطعا داعیه داران صلح و سازش از چند حالت خارج نیستند، یا واقعا ساده لوح اند و خیال می کنند می توان به دشمن اعتماد کرد و یا اینکه فریب دشمن را خورده اند کما اینکه افرادی در تاریخ به ظاهر فریب دشمن را خوردند و در میدان دشمن بازی کردند، شاید هم به دنبال منافع شخصی دنیوی خویش بر آمده اند.

حجت الاسلام متولی ألموتی در پاسخ به اینکه «آیا معاهداتی همچون برجام و FATF  تضمینی در مقابل حل مشکلات کشور خواهد بود؟» گفت: قطعا با توجه به ذات معاندین جمهوری اسلامی و گواه تاریخ و همچنین عدم ضمانت عقلی، منطقی و قرآنی هیچ مشکلی از جمهوری اسلامی حل نمی شود، بلکه روز به روز مضاعف خواهد شد.

عبرت گرفتن تنها در صورتی است که مسؤولین بصیرت داشته باشند

وی در پاسخ به عدم عبرت گیری مسؤولان از معاهدات متععد بی نتیجه خاطرنشان کرد: این عبرت برای کسانی کافی است که بصیرت دینی داشته باشند، اما کسانی که چشم و گوش بسته اند و نمی خواهند واقعیات را ببینند مطمئنا هیچگاه عبرت نخواهند گرفت.

مدیر مردسه علمیه باقرالعلوم(ع) محلاتی در پاسخ به اینکه «آیا نباید مسؤولان ذیربطی که باعث متضر شدن جمهوری اسلامی شدند پاسخگو باشند؟» ابراز کرد: این افراد چه پاسخگو باشند و چه نباشد، نظام فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی متضرر شده است اما دولت فعلی می تواند جهت اطلاع و روشنگری برای نسل های بعدی به اشتباهات خود اقرار کند تا از این به بعد در حوزه سیاست های خارجی دچار اشتباهات نکنند.

روحانیت باید خط مقدم روشنگری‌های سیاسی باشد

حجت الاسلام متولی الموتی در پایان تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید بیش از پیش وارد میدان شوند و خط مقدم روشنگری‌ های سیاسی باشند و مطالبات مقام معظم رهبری را به گوش مردم برسانند و روشنگری های لازم را بر مبنای قرآن و روایات مورد ابتلا جهت اطلاع مردم داشته باشند، چون کسی که بصیرت ندارد از کسی که بینایی ظاهری ندارد مصیبت بیشتری را متحمل می شود./811/ت302/ب1

ارسال نظرات