۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۵۹۲۱۲۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امیدبخشی نسبت به آینده نظام اسلامی از وظایف روحانیان است

امیدبخشی نسبت به آینده نظام اسلامی از وظایف روحانیان است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خطاب به روحانیان گفت: باید هم گام مردم جلو رفته و آن‌ها را به امید به آینده تشویق کنیم، زیرا کشور ما از گردنه‌هایی سخت‌تر با موفقیت عبور کرده و به فضل الهی از این پیچ تاریخی هم به‌سلامتی عبور می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اهمیت رسالت طلبگی در جامعه دینی، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «وَمَا کانَ الْمُؤْمِنُونَ لِینفِرُوا کافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن کلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِینذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیهِمْ لَعَلَّهُمْ یحْذَرُونَ».

وی ادامه داد: خداوند در این آیه می‌فرماید: شایسته نیست مؤمنان همگی به سوی میدان جهاد کوچ کنند، چرا از هر گروهی از آنان، طایفه‌ای کوچ نمی‌کند تا طایفه‌ای در مدینه بماند که در دین و معارف و احکام اسلام آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود، آن‌ها را بیم دهند، شاید از مخالفت فرمان پروردگار بترسند و خودداری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: البته فقیه تنها مسأله‌دان نیست بلکه مسأله‌دانی تنها یک شعبه از شعبات دین است، فقه یعنی فرد در همه زمینه‌های دین کارشناس بوده، بتواند اظهار نظر کند و نظر دین را به جامعه منتقل کند.

وی اضافه کرد: کسی که به‌صورت سطحی مسائل را می‌فهمد فقیه نیست هرچند ممکن است عالم باشد؛ اما فقیه یعنی کسی که دلایل و ریشه‌های اصول و احکام دینی را می‌فهمد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فقه رشته‌های مختلفی دارد؛ به‌گونه‌ای که تمام شئون فردی و اجتماعی دارای فقه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه برخی افراد عجول بوده و می‌خواهند یک‌شبه به همه‌چیز برسند، ادامه داد: صبر تلخ است اما اگر صبوری کنیم میوه شیرین می‌دهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: بر همین اساس ابتدای طلبگی بسیار سخت است اما به‌مرور بهتر می‌شود هرچند اکنون به نسبت گذشته شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل در حوزه علمیه وجود دارد.

وی با بیان اینکه حضرت یوسف (ع) دو قابلیت صبر و تقوا را داشت تا به مقام والا رسید، ادامه داد: پاکی و پایداری دو مدال افتخار و پلکان عروج یوسف (ع) بود.

امام جمعه بجنورد در خاتمه خطاب به طلاب با تأکید بر اینکه باید خود را بپاییم و کاری نکنیم که مردم از عمل ما منحرف شوند، خاطرنشان کرد: باید هم‌صدا و همرنگ مردم جلو برویم و آن‌ها را به امید به آینده تشویق کنیم، زیرا کشور ما از گردنه‌هایی سخت‌تر از گردنه‌های فعلی با موفقیت عبور کرده و به فضل الهی از این پیچ تاریخی هم به‌سلامتی عبور کرده و دشمنان بار دیگر رسوا می‌شوند./9314/ت310/ب1

ارسال نظرات