۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۹۱۹۱۲

چند سؤال اساسی استاد حوزه از مسؤولان کشور

چند سؤال اساسی استاد حوزه از مسؤولان کشور
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: مردم و مسؤولان نظام برای حفظ این انقلاب مقدس یک سری تکالیف برعهده دارند که باید آنها را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مظهر حضرت معصومه(س) با اشاره به برکات انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمنان اسلام آرزوی شکست این نظام مقدس در چهل‌سالگی و بعد از آن را به گور خواهند برد.

وی افزود: مردم و مسؤولان نظام برای حفظ این انقلاب مقدس یک سری تکالیف برعهده دارند که باید آنها را به درستی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز داشت: شاکر بودن، مجاهدت کردن و امیدوار بودن به وعده‌های الهی از جمله تکالیف مردم و مسؤولان در چهل‌سالگی انقلاب به شمار می‌آید.  

وی با تأکید بر این که بسترسازی برای ظهور یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: فریاد‌های ظلم‌‌ستیزی و عدالت‌خواهی در جهان، فروپاشی نظام کمونیستی شوروی، پیروزی و مقاومت مردم یمن در برابر آل‌سعود و خروج آمریکای جنایت‌کار از سوریه و افغانستان همگی از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر قرار است نظام جمهوری اسلامی برای ظهور بسترسازی کند، مسؤولان باید به چند سؤال اساسی پاسخ و توضیح دهند که در طول این چهل سال چه اقداماتی در این عرصه‌ها انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: نخستین لازمه بسترسازی برای ظهور تقویت مقر حکومتی امام زمان(عج) یعنی مسجدداری است و حال باید مسؤولان جواب دهند برای مسجد داری چه کار کرده‌اند و تا چه اندازه برای شکوفا شدن این امر تلاش نموده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مردم داری مسؤولان را به عنوان دومین لازمه بستر‌سازی برای ظهور حضرت‌ ولیعصر(ع) دانست و عنوان کرد: این مردم همان مردمی هستند که نظام فاسد پهلوی را ساقط کردند، هشت سال در مقابل ابرقدرت‌های غرب و شرق جنگ و استقامت کرده‌اند، به جمهوری اسلامی رأی دادند و تاکنون نیز پای این نظام ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: مسؤولین باید جواب دهند برای این مردم چه کرده‌اند. آیا حقوق خود را بیست برابر نمودن و سکونت در بهترین منازل و استفاده از بهترین خودرو‌ها مردم‌داری است؟

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: دین‌داری و عمل به آموزه‌های دینی توسط مسؤولان، سومین سوال از مسؤولان است. آنها باید پاسخ دهند که برای دین خدا، قرآن و سخنان اهل‌بیت(ع) در جامعه چه‌کاری انجام داده‌اند.

وی با مهم‌ ارزیابی کردن ولایت‌مداری و پایداری در برابر مشکلات، ابراز داشت: همان‌گونه که مردم ولایت خدا و اهل‌بیت(ع) را قبول دارند و تقویت می‌کنند، باید ولایت‌فقیه را نیز تقویت کرده و در برابر تهدیدات و مشکلات موجود استقامت داشته باشند./878/پ202/ج

ارسال نظرات