۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۹۱۰۴۷
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

با تبیین کارنامه 40 ساله انقلاب در مقابل توطئه های نظام سلطه می ایستیم

با تبیین کارنامه 40 ساله انقلاب در مقابل توطئه های نظام سلطه می ایستیم
لطفی با اشاره به این که با نگاهی انقلابی برای تقابل با نظام سلطه گرد هم آمده ایم، گفت: با تبیین کارنامه 40 ساله انقلاب با نظام سلطه مقابله می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اعضای این ستاد در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش می کنند، گفت: هنگامی که دشمن اعلام کرد «نخواهیم گذاشت ایران جشن 40 سالگی انقلاب را بگیرد»، اعضای این ستاد با نگاهی انقلابی برای تقابل با نظام سلطه جمع شدند.

وی ادامه داد: همه قوای نظام اعم از شخصیت های حوزوی و دانشگاهی و مقامات فرهنگی، شورایی را در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری با عنوان «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» تشکیل دادند که نخستین جلسه آن به ریاست آیت الله جنتی و حضور همه مسؤولان عالی رتبه در دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد.

لطفی خاطرنشان کرد: در این شورا تصمیم گرفته شد تا تمام طول سال 1397 را به عنوان بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تبیین دستاوردهای انقلاب و کارنامه 40 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی و بازخوانی گفتمان و شعارهای اولیه انقلاب بپردازیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خطاب به حاضران در جلسه گفت: آن مقاله ننگینی که در سال 1356 در روزنامه اطلاعات با اسم مستعار برای اهانت به امام خمینی(ره) منتشر شد، یک نقش محوری را در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی به عنوان یکی از اساتید به نام آن روزگار حوزه های علمیه شکل داد؛ همه طلاب آن زمان در بیت ایشان جمع شدند و بر این اعتقاد بودند که اهانت مذکور نباید بدون پاسخ بماند.

وی افزود: روز 18 دی سال مذکور همه در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری همدانی گردهم آمدند و درباره چگونگی پاسخ دادن به اهانت به امام راحل به بحث پرداختند؛ سرانجام روز 19 دی ایشان با حضور در میان جمع معترضان با خطاب های آتشین خود اسباب احساس خطر رژیم سفاک پهلوی را فراهم کردند و این رژیم خون خوار هنگامی که طلاب به سوی بیت مردم آیت الله مشکینی در حال حرکت بودند همه آن ها را به رگبار بست.

لطفی با بیان این که قیام خونین 19 دی زمینه قیام امام خمینی(ره) را فراهم آورد، ابراز کرد: همه باید بدانیم که همان نگاه انقلابی سال 56 و نقش آفرینی حضرت آیت الله نوری همدانی در این سال که منتج به قیام 19 دی شد و در حرکت انقلاب شتاب ایجاد کرد، در فتنه استکباری سال 88 هم تأثیر بسزایی داشت، زیرا ایشان قبل از حماسه نهم دی با دیدارها و سخنرانی های حماسی خودشان میان مردم نقش محوری را در خلق حماسه نهم دی ایفا کردند./841/پ202/ق

ارسال نظرات