۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۰۹۳۰
مدیر حوزه علمیه تبریز:

حوزه علمیه تبریز با تاریخ درخشان خود فاصله دارد

حوزه علمیه تبریز با تاریخ درخشان خود فاصله دارد
حجت الاسلام ارجمندی تغییر در روش‌ها و نگرش‌ها را لازمه ایجاد تحول در وضعیت حوزه تبریز دانست و گفت: حوزه علمیه تبریز تبریز با تاریخ درخشان خود فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد ارجمندی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز امروز در جمع طلاب این مرکز علوم دینی با اشاره به این‌که برای تعالی و پیشرفت توجه سیره و سلوک علمای سلف بسیار حایز اهمیت است، اظهار داشت: اگر قرار است پیشرفتی حاصل شود؛ تنها به عزم و اراده خود شما بستگی دارد.

وی با اشاره به این‌که گسترش مطالعات حوزوی و پژوهش‌های دینی لازمه درک صحیح مفاهیم درسی است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه نیازمند علمایی است که عامل به گفته‌هایش است، عالمی که اخلاق ندارد، علم ندارد، عمل ندارد و یا خود را تافته جدابافته از جامعه می‌داند، جایگاهی نزد مردم نخواهد داشت.

حجت الاسلام ارجمندی با تأکید بر این‌که علمای فاضل و مهذب هدایتگر جامعه به سوی سعادت هستند، تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید به جایگاهی از علم و فضل برسند که در دوران تبلیغ بتوانند جاذبه داشته باشند، هنوز بسیاری از شهرها و روستاهای کشور فاقد روحانی و مبلغ دینی هستند.

مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به سابقه تاریخی و درخشان حوزه علمیه آذربایجان و تبریز در طول تاریخ گفت: تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع؛ مروج معارف قرآن و اهل بیت در سراسر جهان است؛ حوزه علمیه تبریز زمانی مرکز نشر معارف عالی اسلام بود و طلابی از سراسر جهان در تبریز تحصیل می کردند.

وی با اشاره به این‌که ربع رشیدی تبریز 700 سال گذشته دارای طلابی از سراسر جهان بوده است، خاطرنشان کرد: شرایط حاکم بر مدارس علوم دینی تبریز، زیبنده این شهر نیست. با ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود شهر اولین‌ها خواهد توانست جایگاه خود را در خصوص حوزه‌های علمیه و تربیت علما و بزرگان بازیابی کند.

حجت‌الاسلام ارجمندی، تغییر در روش‌ها و نگرش‌ها را لازمه ایجاد تحول در وضعیت موجود حوزه علمیه تبریز دانست و گفت: انجام برنامه‌ریزی مدون و دقیق برای آینده در زمانه‌‌ سرعت، ثروت، اطلاعات و ارتباطات؛ بسیار حیاتی است. اگر پا به پای زمانه پیش نرویم، حرف حوزه خریدار نخواهد داشت./935/پ602/ب1

ارسال نظرات