۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۵۹۰۷۹۵
عضو کمیسیون تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

جریان‌شناسی سیاسی و تاریخی از ملزومات دفاع موفق حوزویان از انقلاب است

جریان‌شناسی سیاسی و تاریخی از ملزومات دفاع موفق حوزویان از انقلاب است
حجت‌الاسلام صابری تولایی گفت: در حوزه دفاع از انقلاب و نظام باید به چهار محور جریان شناسی سیاسی، شناخت احزاب و گروه‌ها، شناخت مبانی سیاسی اسلام و آگاهی از تاریخ انقلاب تسلط داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام احمد صابری تولایی، عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در دومین نشست نقش‌آفرینی حوزویان و فعالان فرهنگی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این انقلاب و نظام با پیشگامی روحانیان به پیروزی رسید و دفاع مستدل و مستند از آن هم باید با پیشگامی روحانیان صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات و نواقص در نظام اسلامی، به کالبدشکافی مشکلات موجود پرداخت و گفت: باید به این سؤال پاسخ دهیم که آیا مقصر مشکلات موجود در جامعه فعلی ما اسلام و شیعه است، مقصر نظام ما است، قوانین موجود در مملکت است، مقصر رهبری است یا کادر اجرایی و دولت؟ تا بتوانیم برای رفع مشکلات موجود چاره‌اندیشی کنیم.

حجت‌الاسلام صابری تولایی با اشاره به راهکارهای رفع مشکلات موجود در کشور، خاطرنشان کرد: در همه دنیا موارد مؤثر در تحولات اجتماعی تا حدی مشابه است؛ رهبری یا کسی که حکم راهبری جامعه را دارد، نقش مؤثری در تحولات دارد، مسئولان نقش مؤثری دارند و خود مردم هم نقش‌آفرین مهمی هستند.

وی افزود: وقتی تأثیرات و مؤثرات و متغیرهای تحولات اجتماعی را جامع نبینیم همه هزینه‌ها از سوی رهبری پرداخت می‌شود؛ به‌گونه‌ای که هر کجا ضعف و نقصانی در هر بخشی وجود داشته باشد تقصیر آن را بر عهده رهبری جامعه می‌اندازند.

حجت‌الاسلام صابری تولایی ادامه داد: همچنین نقش سیستم در ایجاد وضعیت بسیار مهم است؛ زیرا حتی یک انسان متدین نماز شب خوان درست‌کار هم در یک سیستم مریض، بی‌دین می‌شود.

وی با اشاره به نقش دشمن و مردم در این زمینه، اضافه کرد: توده جامعه وظایفی دارد، مشکلاتی که الآن داریم مردم هم در ایجاد آن نقش دارند، زندگی‌های مسرفانه و مصرف بی‌رویه و توقعات بالای برخی از مردم در ایجاد مشکلات فعلی نقش مهمی داشته است.

حجت‌الاسلام صابری تولایی با اشاره به وجود اسراف‌های فراوان در کشور، گفت: ما اکنون در سال 9 میلیون تن گندم تولید می‌کنیم اما سه میلیون تن نان خشک داریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم هم باید کار و تلاش خود را افزایش داده و از توقعات بالا پرهیز کنند، ادامه داد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مشکلات تک ساحتی نبوده و علت تامه ندارد؛ یعنی عوامل مختلفی در ایجاد وضعیت مؤثر بوده‌اند و برای رفع مشکلات هم باید عوامل مختلف دست به دست هم بدهند.

حجت‌الاسلام صابری تولایی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد در حوزه دفاع از انقلاب و نظام موفق عمل کند باید به چهار محور تسلط داشته باشد، خاطرنشان کرد: جریان شناسی سیاسی، شناخت احزاب و گروه‌ها، شناخت مبانی سیاسی اسلام و آگاهی از تاریخ انقلاب ازجمله مواردی است که باید روحانیان و مبلغان با آن‌ها آشنا باشند.

عضو کمیسیون تبلیغ شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: باید طلاب، روحانیان و مبلغان در بحث آگاهی از انقلاب مطالعه کرده و مسلط وارد میدان شوند تا بتوانند آن‌گونه که شایسته و بایسته است از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنند./9314//210/خ

ارسال نظرات