۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۹۰۷۱۰
آیت الله نوری همدانی:

وحدت حوزه و دانشگاه با خواست جوانان حاصل می‌شود

وحدت حوزه و دانشگاه با خواست جوانان حاصل می‌شود
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حوزه و دانشگاه باید واحد باشند، گفت: دشمن میان حوزه و دانشگاه جدایی افکند تا بتواند توطئه انگیزی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از فعالان رسانه ای تشكل های دانشجویی با بیان این كه مسأله مدیریت در جامعه اسلامی بسیار مهم است، گفت: امام راحل با به ارمغان آوردن ولایت فقیه ملت را از تسلط بیگانگان نجات دادند؛ قبل از انقلاب غرب و شرق بر کشور ما تسلط داشتند، اما انقلاب ما را از شر آن ها نجات بخشید و مسیر روشنی را در مقابل قرار داد.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه باید واحد باشند، مطرح کرد: دشمن همواره سعی می کند با تفرقه افکنی به اهداف خود دست پیدا کند، از همین جهت میان حوزه و دانشگاه جدایی افکند تا بتواند به آسانی توطئه انگیزی كند.

حضرت آیت الله نوری همدانی به تجزیه شدن امپراطوری عثمانی توسط غربی ها اشاره کرد و گفت: دشمن با سیاست تجزیه به میدان می آید تا قدرت های بزرگ را لقمه لقمه کرده و آن ها را به آسانی ببلعد.

این مرجع تقلید با بیان این كه وحدت مستضعفان و محرومان جهان از دستاوردهای امام راحل است، عنوان كرد: همه دنیا انقلاب اسلامی ایران را می شناسند و آن را الگوی خود قرار داده اند و با عنایات الهی این نور هیچگاه خاموش نخواهد شد.

وی با اشاره به این كه وحدت حوزه و دانشگاه با خواست جوانان حاصل می شود، افزود: گاهی برخی اراده ها اجازه نمی دهد كه این موضوع محقق شود، بنابراین جوانان باید در این راستا تلاش كرده و با عمل و برنامه ریزی درست به این موضوع عینیت بخشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه ركن انقلاب دانست و گفت: ما باید اركان و دستاوردهای را به خوبی بشناسیم و سعی كنیم نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل كنیم.

وی خاطرنشان كرد: جوانان باید برای پاسخگویی به شبهات مهارت كسب كنند و بدانند كه هر چه در زمینه پاسخگویی به شبهات مهارت شان بیشتر شود، شیطنت دشمن نیز برای ایجاد انحراف میان آن ها افزایش خواهد یافت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این كه نخستین گامی كه در دوران جوانی باید برداشته شود، فراگیری علم و كسب ایمان است، عنوان كرد: انسان در دوران جوانی باید به صورت عمیق و دقیق علم كسب كند و با شناخت زمان، طبق نیازها و اقتضائات آن نقش آفرینی كند.

این مرجع تقلید با اشاره به این كه حدود ٢ هزار آیه از قرآن كریم مربوط به علم و اهمیت آن است، خاطرنشان كرد: كسی كه اهل علم باشد گرفتار دام های شیاطین نشده و از مسیر مستقیم منحرف نخواهد شد.

وی با بیان این كه دوران جوانی زمان قوت و قدرت انسان ها است، اظهار داشت: شما جوانان از این دوران خود باید به خوبی استفاده كنید تا به عنصری فعال در عرصه های سیاسی اجتماعی تبدیل شوید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این كه ٣٠٠ آیه از قرآن كریم در زمینه تفكر، تدبر و اندیشه نازل شده است، گفت: انسان كامل كسی است كه اهل تفكر، بصیرت و اندیشه باشد و راه رسیدن به این مهم خداشناسی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره آیه ٥٠ سوره روم گفت: عمر انسان فراز و نشیب های بسیاری دارد و ما باید این دوره ها را به خوبی بشناسیم./841/پ202/ق

ارسال نظرات