۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۹۰۶۵۸

راه اندازی کمپینی در دفاع از زنان بحرینی در بند زندان های آل خلیفه

راه اندازی کمپینی در دفاع از زنان بحرینی در بند زندان های آل خلیفه
مرکز حقوق بشر بحرین فراخوان مشارکت مردمی در کمیپنی داد که آزادی زنان در بند زندان های رژیم آل خلیفه محور اصلی فعالیت این کمیپن است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، مرکز حقوق بشر بحرین با راه اندازی هشتگ «سجینات البحرین» (زنان بحرینیِ در بند) فراخوان مشارکت موثر در کمپینی دادند که خواستار آزادی زنان در بند زندان‌های رژیم آل خلیفه است.

کمپین مذکور فردا ۲۱ دسامبر (۳۰ آذرماه) ساعت ۷ شب فعالیت خود را با محوریت آزادی زنان زندانی در بند زندان‌های رژیم آل خلیفه آغاز خواهد کرد؛ زنانی که به خاطر مسائل مربوط به حقوق بشر از سوی رژیم زندانی شده اند.
 
از زمان آغاز تحرکات مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ تاکنون ۹۹۴ نفر از زنان آزادیخواه این کشور بازداشت شده اند؛ زنانی که تنها خواستار تحقق دموکراسی، عدالت و آزادی هستند.
 
زنان بحرینی در معرض شدیدترین اقدامات سرکوبگرانه، ظالمانه و تبعیض آمیز رژیم آل خلیفه قرار دارند و هر فعالیت آزادی خواهانه زن بحرینی با بدترین شکنجه‌ها و اسارت در زندان‌های آل خلیفه مواجه است.

گفتنی است که زنان بحرینی کماکان از سوی رژیم بحرین مورد ظلم و ستم مقامات واقع می‌شوند و ضمن سلب تابعیت از برخی آنها، در دادگاه‌های رژیم محاکمه می‌شوند.

زنان بحرینی در زمینه‌های متعدد دستاورد‌های بزرگی را رقم زده‌اند، اما دولت در دادن امکانات تبعیض قائل می‌شود و همین مسأله موجب شده هزاران تن از زنان فارغ التحصیل دانشگاه‌ها بیکار باشند./983/ب903/ف
 
ارسال نظرات