۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۹۰۵۵۲

دستگاه رژیم آل خلیفه، شیخ «فاضل الزاکی» را آزاد کرد

دستگاه رژیم آل خلیفه، شیخ «فاضل الزاکی» را آزاد کرد
نیروهای رژیم بحرین بعد از بازداشت رییس پیشین کمیته شرعی مجلس علمای این کشور وی را به همراه چهار تن دیگر از انقلابیون آزاد کردند.
به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، دستگاه امنیتی رژیم آل خلیفه شیخ «فاضل الزاکی» از علمای بحرین و رییس پیشین کمیته شرعی مجلس علمای این کشور را به همراه چهار تن از نیرو‌های انقلابی بحرین آزاد کردند.

شیخ فاضل الزاکی به همراه چهار تن دیگر از انقلابیون بحرین ماه گذشته طی عملیات یورش به خانه‌ها از سوی نیرو‌های امنیتی رژیم آل خلیفه بازداشت شده بود.

شیخ فاضل الزاکی روحانی شیعه بحرینی اخیرا به اتهام دعوت برای اعتصاب در زندان در اعتراض به ممانعت زندانیان از برگزاری شعائر دینی، برای بازجویی احضار شده بود.

خاطرنشان می‌شود که شیخ الزاکی در گذشته نیز به دلیل شرکت در تظاهرات‌های مردمی در منامه بازداشت و به خاطر انجام فعالیت‌های دینی و عضویت در شورای علمای شیعه که به دستور دستگاه قضایی بحرین منحل شد، همواره تحت فشار قرار گرفته است.

گفتنی است که رژیم بحرین تاکنون نزدیک به ۲۰ روحانی شیعه را زندانی و تابعیت آن‌ها را لغو کرده است. این رژیم همچنین تاکنون حدود ۴ هزار مخالف را در پی اعتراضات مردمی حبس کرده است./983/ب902/ف
 
ارسال نظرات