۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۵۹۰۴۶۹
امام جمعه تبریز:

انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد

انسجام ملی در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: رسالت امروز حوزه و دانشگاه تبیین و ترویج فسادستیزی و مطالبه عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی عصر سه شنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مرند با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مفتح و شهید مطهری اظهار داشت: آن دو عالم وارسته و مجاهد به همراه دیگر اندیشمندان حوزوی؛ به دنبال همگرایی حوزویان و دانشگاهیان کشور برای مقابله با تفکرات التقاطی بودند.

وی با بیان این‌که گروهک منحرف فرقان تحمل منطق گویا و نافذ شهید مطهری و آیت الله مفتح را نداشت، خاطرنشان کرد  روز وحدت حوزه و دانشگاه یادآور کینه‌توزی دشمنانی است که هیچ‌گاه پایبند به منطق نبوده‌اند، به عبارت دیگر دشمن از تفکر و فرهنگ شهید مطهری و مفتح واهمه داشتند.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که تفکر وحدت حوزه و دانشگاه از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جامعه طرح شد و از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گسترش یافت، تصریح کرد: اگر به دنبال وحدت و انسجام ملی در کشور هستیم، ناگزیر باید وحدت میان نخبگان حوزوی و دانشگاهی تحقق یابد.

وی با تأکید بر این‌که انسجام ملی در جامعه در سایه وحدت حوزه و دانشگاه شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: تحقق وحدت، نیازمند توجه به الزامات آن است که می تواند زمینه ساز فعالیت های موثر باشد؛ البته از دیدگاه رهبر معظم اتقلاب وحدت هدف مورد نظر است که اگر محقق شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که وحدت حوزه و دانشگاه، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در جهت استقلال و پیشرفت های علمی کشور، حاکمیت قانون و بسته شدن راه بر عناصر نفوذی دشمن بوده است، افزود: رسالت امروز حوزه و دانشگاه تبیین و ترویج فسادستیزی و مطالبه عدالت در جامعه است.

وی با تأکید بر این‌که جنبش نرم افزاری برای اهداف انقلابی مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه است، افزود: جنبش نرم افزاری، تولید علوم برای تولید ثروت، تحقق تمدن نوین اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی می تواند به عنوان طرح‌هایی راهگشا و عملیاتی از سوی حوزه و دانشگاه ارایه شوند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات