۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۹۰۲۴۷
استاد حوزه علمیه خراسان شمالی:

دست‌یابی به سعادت دنیوی و اخروی درگرو تأسی به سبک و سیره ائمه است

دست‌یابی به سعادت دنیوی و اخروی درگرو تأسی به سبک و سیره ائمه است
استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی با بیان اینکه باید گام‌به‌گام راه و روش پیشوایان دینی و علمای بزرگ را ادامه دهیم تا در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار گیریم، گفت: برای رسیدن به این هدف باید مجری امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، عصر امروز در جمع طلاب استان، با تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری (ع)، اظهار کرد: این امام همام در حدیثی می‌فرمایند: «ما مِنْ بَلِیة إِلاّ وَ لِلّهِ فی‌ها نِعْمَةٌ تُحیطُ بِها» و تأکید می‌کنند هیچ بلایی نیست، مگر این‌که در آن از طرف خدا نعمتی است.

وی افزود: بر مبنای این حدیث هیچ بلا و گرفتاری نیست مگر آن‌که خداوند در آن بلا، نعمتی قرار داده باشد و آن نعمت به‌وسیله بلا احاطه شده باشد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: بر این اساس سختی‌ها و بلاهای زندگی وقتی شیرین می‌شود که بتوانیم از این مصیبت‌ها و بلاها عبرت گرفته و راه آینده را با قدرت بیشتر و همت بالاتر طی کنیم.

وی افزود: خداوند در آیات 155 و 156 سوره بقره می‌فرماید: «وَلَنَبْلُوَنَّکمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ، الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ».

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: خداوند در این آیات می‌فرماید: قطعاً شما را به چیزی از قبیل ترس و گرسنگی و کاهشی در اموال و جان‌ها و محصولات می‌آزماییم. به شکیبایان مژده بده، همان کسانی که چون مصیبتی به آنان برسد می‌گویند ما از آن خدا هستیم و به‌سوی او بازمی‌گردیم.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: پیام این آیات شریفه این است که انسان مؤمن باید در مقابل سختی‌ها تنها خدا را دیده و او را باور کند و بداند تمام دشواری‌ها درواقع امتحاناتی هستند که او را برای طی مسیر آینده پخته‌تر و آماده‌تر می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امام زمان (عج) در مورد پدر بزرگوارشان می‌فرمایند: او نوری فروزان و ماهی درخشان بود که خداوند آنچه را نزد خود بود برای او برگزید و او راه و روش پدران خود را گام‌به‌گام دنبال کرد.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: بر این اساس ما هم باید هم چون آن امام همام و سیره آن بزرگوار گام‌به‌گام راه و روش پیشوایان دینی و علمای بزرگ را ادامه دهیم تا در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قرار گیریم.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه گفت: برای رسیدن به این هدف باید مروج ارزش‌های دین و مجری امربه‌معروف در جامعه باشیم و در مرحله بعد مردم را از منکرات نهی کنیم./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات