۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۵۹۰۰۴۴

حماس آغوش خود را برای تمامی فلسطینیان باز کرده است

حماس آغوش خود را برای تمامی فلسطینیان باز کرده است
معاون وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» پدیده ای مثبت که آغوش خود را برای تمامی فلسطینیان باز کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبد الله اشعل» معاون وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» پدیده ای مثبت در عرصه مقاومت در عرصه فلسطین است و من امیدوار بودم که زمینه وحدت میان این جنبش و جنبش فتح فراهم گردد، اما متاسفانه ما هنوز موفق به این کار نشده ایم.

عبد الله اشعل بیان داشت که جنبش فتح اصرار زیادی بر یکجانبه گرایی و تکروی دارد و «من در پیشگاه خداوند شهادت می دهم که حماس آغوش خود را برای تمامی طرف های فلسطینی و به ویژه گروه های مقاومت باز کرده است.»

وی با اشاره به صلابت حماس در مواضع سیاسی و جسارت آن در موضع نظامی اش، از محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست به شکل درست و امانتدارانه ای با مقاومت همکاری کند.

اشعل در ادامه اظهار داشت که در اراضی فلسطینی دو رویکرد وجود ندارد و «راهکار سیاسی مورد ادعای یک طرف منجر به تحویل اراضی فلسطینی به طرف صهیونیستی شده است و طرف مذاکره کننده فلسطینی به چشم خود دیده است که مذاکرات بدون داشتن برگ های برنده به کجا رسیده است.»

وی مقاومت را برگه اساسی قابل اعتماد در هر گونه راه حل سیاسی دانست و در سی و یکمین سالروز تاسیس جنبش حماس، از این جنبش تمجید و حمایت کرد.

معاون وزیر امور خارجه مصر خاطر نشان کرد که حماس عشق و علاقه و اخلاص خود به ملتش را نشان داده و توانسته است جلوی تجاوزات دشمن صهیونیستی را بگیرد و الگویی است که تمامی دوستداران مساله فلسطین از آن پیروی می کنند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

ارسال نظرات