۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۸۹۷۷۲

نماینده آیت الله سیستانی خواستار دوری از دنیا طلبی و غفلت شد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا گفت: انسان ها باید از دنیا طلبی، غفلت و نا آگاهی به شدت دوری کنند.
سید «احمد الصافی» نماینده مرجعیت عراق

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، گفت: مردم عراق باید هوشیاری و بصرت خود در امور مختلف را حفظ و با حکمت و به دور از هر گونه تغاقل و عدم علم با مسائل رفتار کنند.

وی ضمن تاکید بر دوری مردم از اموری که دین از آن دور است، افزود: انسان ها نباید با ناآگاهی و غفلت خود را دچار سردرگمی کنند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: انسان در برخی از مواقع با چشم پوشی نسبت به علوم خود، نفسش را در امور خطرناک رها می کند. انسان نسبت به آنچه که می بیند و می شنود و هر آنچه که در دوران حیاتش عمل می کند، مورد محاسبه قرار می گیرد بنابراین باید از جهل در امور و کارها به شدت دوری کنیم و به تعلیم روی بیاوریم.

وی با اشاره به کلام امیرالمومنین علی (علیه السلام) که می فرماید «دَعْهُ يَا عَمَّارُ، فَإِنَّهُ لَمْ يَأْخُذْ مِنَ الدِّينِ إِلَّا مَا قَارَبَهُ مِنَ الدُّنْيَا، وَ عَلَى عَمْدٍ لَبَسَ عَلَى نَفْسِهِ، لِيَجْعَلَ الشُّبُهَاتِ عَاذِراً لِسَقَطَاتِهِ» (اى عمار! رهايش كن، چراكه او از دين خدا آن مقدار گرفته كه به دنيا نزديكش سازد و از روى عمد حق را بر خود مشتبه ساخته تا شبهات را بهانه لغزش ها و خلاف هايش قرار دهد.) گفت: این عبارت حضرت علی (علیه السلام) در کمال فصاحت و بلاغت است و امام با این کلام می خواست که عمار را از مغیره که انسانی دنیا طلب و به دور از دین و حق بود بر حذر بدارد.

تولیت شرعی آستان مقدس عباسی بیان کرد: برخی از اشخاص و کسانی که موقعیت های در جامعه دارند بیش از آن که به اصلاح امور بپردازند، به فساد مشغول هستند.

ارسال نظرات