۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۸۷۹۳
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

وقت شناسی در دفاع و جدال با دشمن مهم است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در دفاع و جدال با دشمن، وقت شناسی مهم است، گفت: باید در دفاع از دشمن وقت شناس بود وگرنه وقتی فرصت سوخته شود دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران اجلاسیه شهدای بانوان و ایثارگران خراسان جنوبی اظهار داشت: جهاد در جوامع بشری دو نوع ابتدایی و دفاعی است.

وی گفت: در جهاد نوع ابتدایی باید مستضعفان از زیر ظلم و ستم مستکبران فرعونی آزاد شوند و با دیکته مستکبران زندگی نکنند بلکه با انتخاب خود زندگی کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در این جهاد بهانه‌ای به دست عده‌ای با انگیزه‌های مختلف کشورگشایی داده نمی‌شود و این جهاد مشروط به وجود امام معصوم است و رهبری در این جهاد با امام معصوم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: جهاد دفاعی با جهاد ابتدایی تفاوت‌هایی دارد و در این جهاد دشمن هم سنگرهای ابتدایی که آب و خاک است و هم اعتقاد، فکر و اندیشه انسان‌ها را تصرف می‌کند از این رو وقتی اسلام و کشورهای اسلامی در خطر باشند برای همه جهاد دفاعی واجب است.

وی ادامه داد: زنان و مردان به هر میزانی که از دستشان کاری بربیاید باید برای جهاد دفاعی انجام دهند و این تنها مختص به جنگ نظامی نیست؛ جنگ نظامی یک جنگ ابتدایی است که دشمن به دنبال تصرف خاکریز اول یعنی آب و خاک است و سپس در فرهنگ‌زدایی، دین‌زدایی و اندیشه‌زدایی ورود پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ‌های تبلیغاتی و روانی به مرکز اصلی که اعتقاد، اندیشه و فکر است، حمله می‌کند از این رو در جنگ فیزیکی و جهاد دفاعی به هر میزان که می‌توان دشمن را از پا درآورد باید سنگ تمام گذاشت تا دشمن سلطه پیدا نکند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه سنگرهای فرهنگی در خانواده‌ها است و بانوان نقش بسزایی در جنگ فرهنگی دارند، اظهار کرد: در جنگ تصرف اندیشه، فکر و اعتقاد واجب است که دفاع انجام شود.

وی با بیان اینکه در دفاع و جدال با دشمن، وقت شناسی مهم است، گفت: باید در دفاع از دشمن وقت شناس بود وگرنه وقتی فرصت سوخته شود دیگر هیچ فایده‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: بزرگداشت و گرامیداشت یاد شهدا به این معنا نیست که ما می‌خواهیم به آن‌ها کمک کنیم بلکه ما می‌خواهیم از آن‌ها کمک بگیریم و ما به آن‌ها نیاز داریم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دشمن از تفکر بسیجی و تفکر شیعه می‌ترسد، بیان کرد: تفکر شیعه دو بال سرخ و سبز دارد که بال سرخ تفکر شیعه، شهادت طلبی و بال سبز آن نیز پیروزی حق بر باطل و ظهور حضرت مهدی(عج) است./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات