۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۵۸۷۳۲۲
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

علم بدون ایمان برای جهانیان مصیبت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اگر علم بدون ایمان باشد و شروط لازم علم مهیا نباشد همین علم مصیبتی برای جهانیان خواهد بود و لحظات را برای انسان‌ها تلخ می‌کند.
حجت الاسلام عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان ‌جنوبی و امام جمعه بیرجند شب گذشته در مراسم افتتاحیه دومین دوره تربیت مربی و مدرس بینش مطهر خراسان ‌جنوبی اظهار داشت: هر کدام از انسان‌ها یک شخصیت متفاوتی دارد و ماهیت انسان‌ها نیز اندیشه مشخص می‌کند.

وی با بیان اینکه هر چیزی را باید با این اندیشه محک بزنیم، گفت: علم آموختن ضروری است و چیزی بالاتر از علم نیست اما باید ایمان نیز همراه با علم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اگر علم بدون ایمان باشد و شروط لازم علم مهیا نباشد همین علم مصیبتی برای جهانیان خواهد بود و لحظات را برای انسان‌ها تلخ می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه چیزی که بشر بیشتر از هر زمانی نیاز دارد علم همراه با ایمان است، اظهار کرد: باید همانند شهید مطهری‌ها پا روی هوای نفس خود بگذاریم.

وی با بیان اینکه علمی که با طهارت نفس همراه شود برای جامعه مفید است، ادامه داد: نباید علم به دست افراد پلید و خبیث بیافتد همانطور که امروز عده‌ای در جهان انواع و اقسام جنایت‌ها را می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: ماهیت هر انسانی در اندیشه‌اش تعریف می‌شود و بزرگانی مانند شهید مطهری‌ها همواره به دنبال جاودانه کردن علم مکتب امام صادق(ع) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه باید راه بزرگان و اندیشه‌های آن‌ها را دنبال کنیم، اظهار کرد: افرادی که طهارت نفس دارند، می‌توانند علم مفید و نور هدایت را به جامعه تزریق کنند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات