۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۸۷۰۶۹
امام جمعه نجف:

آیت الله سیستانی نقشه راه خروج عراق از مشکلات را ترسیم کرد

امام جمعه نجف گفت: حضرت آیت الله سیستانی نقشه راه خروج عراق از مشکلات موجود و بهبود وضعیت این کشور را ترسیم کرده است.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، گفت: حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با یان کوبیش نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق، نقشه راه این کشور جهت بهبود وضعیت عراق را برای دولت، مردم و نمایندگان پارلمان ترسیم کرد.

وی افزود: حضرت آیت الله سیستانی از احزاب سیاسی خواسته است که با دولت جهت بهبود اوضاع، حفظ حق حاکمیت این کشور و ممانعت از هر گونه دخالت در امور داخلی عراق همکاری کنند.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مبارزه با فساد، استفاده از فرصت ها جهت بازسازی مناطق تخریب شده در دوران تجاوز جریان تروریستی داعش به عراق، بازگشت آوارگان و بهبود خدمات از دیگر خواسته های این مرجع تقلید است.

وی به اقدام پارلمان آمریکا در تحریم برخی از مراکز عراقی به بهانه همکاری با جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و بیان داشت: ایران حامی عراق است و در حفظ امنیت و اخراج جریان تروریستی داعش به این کشور کمک وافری انجام داده است.

حجت الاسلام قبانچی این گونه اقدامات آمریکا را دخالت آشکار در امور عراق دانست و تصریح کرد: این اتهامات ظالمانه، دروغ و نشان دهنده حماقت و افول آمریکاست.

وی ادامه داد: آمریکا در حالی دست به چنین اقداماتی می زند که نسبت به ورود بیش از 5 هزار تروریست از عربستان به عراق سکوت کرده است. این گونه فعالیت های آمریکا نشان دهنده توحش اوست نه تمدن.

امام جمعه نجف افزود: بسیج مردمی، احزاب و موسسات مختلف ما همچنان به فعالیت و روابط خود با جمهوری اسلامی ایران و هر کشوری که در دوران جنگ عراق با تروریسم همکاری کرده است، ادامه می دهند.

 وی سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این سفرها بی ثمر بود و مردم تونس با شعارهای خود سفر ولیعهد عربستان به کشورشان را محکوم کردند.

حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که پلیس اینترپل باید این قاتل که جنایت های وحشیانه گوناگونی را مرتکب شده است، بازداشت کند.

ارسال نظرات