۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۵۸۶۷۵۲
آیت الله صدیقی:

کسی که از خط هدایت الهی خارج شود به مقصد نمی‌رسد

امام جمعه موقت تهران گفت: زندگی انبیا و ائمه(ع) صورت یک انسان رهیافته و متخلق به صفات جلال و جمال الهی است؛ کسی که به دنبال هدایت است باید در زندگی به قرآن و بزرگان دین اقتدا کند تا طعمه دیو نفس نشود.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در جلسه سیری در صحیفه سجادیه که امروز در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هدی به معنای هدایت است و از سوی خداوند متعال برای انسان قرار داده شده است.

وی افزود: آنچه در کتاب آسمانی قرآن به عنوان دستورات الزامی و معارف حقه الهی یا فضائل اخلاقی مطرح شده، تابلوهای سعادت و فلش‌های تکامل انسان است؛ چهارده معصوم(ع) در واقع عینیت قرآن کریم و به تعبیر امام علی(ع) قرآن ناطق هستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: زندگی انبیا و ائمه(ع) صورت یک انسان رهیافته و متخلق به صفات جلال و جمال پروردگار متعال است؛ کسی که به دنبال هدایت است باید در زندگی به قرآن کریم و این بزرگواران اقتدا کند در غیر این صورت طعمه دیو نفس و سرگردان خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: اولین چیزی که برای انسان در اعراض از یک نور یا چراغ پیش می‌آید، زنگار است؛ اگر شخص به این زاویه‌ و انحراف ادامه داد و پیش‌تر رفت، این کدورت تبدیل به یک پرده‌ و در نهایت سبب مُهر خوردن به قلب او می‌شود که دیگر هیچ هدایتی را نمی‌پذیرد، در گمراهی باقی خواهد ماند و قلب او می‌میرد.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: انسانی که قلبش بمیرد روح و چراغ دین، نفس و نظر انبیا و ائمه(ع) اثری در او نخواهد داشت؛ دیوارهایی که اطراف قلب انسان را می‌پوشاند راهی برای پیشرفت انسان به سوی کمال مطلق و مبدا متعال باقی نمی‌گذارد.

وی در ادامه افزود: عرفا قرآن را جلوه خداوند متعال می‌دانند؛ اگر حجاب‌ها کنار برود انسان در هر چیزی عین قدرت، حکمت، رحمت و هدایت خداوند را شاهد خواهد بود و همه چیز برای او کتاب‌الله و آیت الله است؛ خداوند بر اساس ساختار و ماهیت انسان قرآن را دفترچه راهنما و قرین وجود او قرار داده و راه هدایت را برای او روشن کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که از خط هدایت الهی خارج شود به مقصد نمی‌رسد و نتیجه‌ای جز خسران از زندگی عاید او نخواهد شد؛ مقابله با علم، عقل و عدل(قسط) از مهمترین اسباب دور ماندن از صراط مستقیم و هدایت الهی است؛ انصراف از راه و زندگی درست، خطری است که امام زین العابدین(ع) از آن به خداوند پناه می‌برد./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات