۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۸۶۴۷۸
مسؤول بازرسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا:

بی اعتمادی، معضل جامعه امروز ما است

سردار سنائی گفت: نبی اکرم(ص) در مکه معروف به محمد امین بودند و بسیار مورد مردم و حتی دشمنان بودند؛ این چیزی است که امروز جای آن میان مردم و مسؤولان خالی است.
پوستر | میلاد پیامبر گرامی اسلام مبارک باد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار رسول سنایی راد مسؤول بازرسی دفترعقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، امام جعفر صادق(ع)، هفته وحدت و بسیج، گفت: وجود حضرت نبی اکرم(ص) خود معجزه است است زیرا ایشان در جایی به رسالت مبعوث شدند که با برآوردهای امروزی هیچ زمینه‌ای برای موفقیتشان به منظور هدایت مردم وجود نداشت.

وی افزود: عربستان شبه جزیره برهوتی بود که هیچ اثر تمدنی و حتی زمینه جغرافیایی نداشت، مردم آن به عرب جاهل معروف بودند و به شدت خشن، پراکنده و غیر منطقی بودند.

سردار سنائی ابراز داشت: تولد پیامبر(ص) در چنین عصری مقدمه تمدن بزرگ اسلامی بود که تا دل اروپا نیز پیش رفت؛ پیامبر(ص) برای هدایت مردم به قدری دلسوز بودند که حتی به عیادت و ملاقات افرادی می‌رفتند که با ایشان به بدترین شکل رفتار می‌کردند و شکمبه شتر بر سر و روی ایشان می‌ریختند.

وی در ادامه بیان داشت: پیامبر(ص) در حالی برای هدایت مردم دعا می‌کردند که مردم ایشان را مورد سنگ اندازی و توهین قرار می‌دادند و به بیان همسرشان قرآن در سکنات و چهره پیامبر(ص) مجسم بود به همین علت خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را در قرآن اسوه حسنه معرفی می‌کند.

مسؤول بازرسی دفترعقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اظهار داشت: نبی اکرم(ص) در مکه معروف به محمد امین بودند و بسیار مورد اعتماد و اطمینان همه مردم حتی دشمنان بودند و این چیزی است که امروز جای آن میان مردم و مسوولین خالی است.

وی افزود: مردم به علت بی اعتمادی به مسؤولان راهنمایی‌های آنها را درباره خرید و فروش و طلا و ارز قبول نمی‌کنند و نتیجه این می‌شود که وقتی به مردم می‌گویند طلا و ارز خرید و فروش نکنید بیشتر به سمت آن هجوم می‌برند.

سردار سنائی ابراز داشت: امروز کشور ما از تفرقه و برخی مطالبات قومی رنج می‌برد و مردم از اقدامات برخی مسؤولان که پست و ثروت را به هم گره زده‌اند گله مندند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) با رنج و زحمت بسیار بدون هیچ گونه توقع و مزدی حکومت اسلامی تشکیل داد؛ امام خمینی(ره) با الهام از سیره و سنت نبوی اقدام به تشکیل حکومت اسلامی ایران کرد، بسیج نیز با الهام از سیره پیامبر(ص) به منظور دفاع، تشکیل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیج تا زمانی بسیج است و به قوه خود باقی خواهد بود که تعریف امام راحل(بسیج لشکر مخلص خداست) را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ اگر این گونه باشیم می‌توانیم امام حسینی باشیم؛ جایی که انسان خود را برتر نبیند و تواضع داشته باشد گوشه ای از سیره نبوی دا زنده کرده است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات