۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۶۳۱۵

هشدار امام جمعه نجف نسبت به ورود مجدد داعش به عراق

امام جمعه نجف اشرف نسبت به ورود مجدد جریان تروریستی داعش به اراضی این کشور به ویژه در استان های الانبار و موصل هشدار داد.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف

 

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، نسبت به بازگشت مجدد جریان تروریستی داعش به اراضی این کشور هشدار داد و گفت: داعش و عناصر پنهان وابسته به آنان دو خطر حقیقی موجود در استان موصل و الانبار هستند که دولت باید با همکاری مردم تدابیر لازم را برای مقابله با خطر آنان اتخاذ کنند.

وی از تصمیم دولت عراق در مخالفت با دستورات آمریکا جهت مشارکت در تحریم ایران، استقبال کرد و افزود: این گونه مواضع دولت عراق موجب حفظ استقلال و حق حاکمیت این کشور در برابر مداخلات خارجی می شود.

امام جمعه نجف اشرف بیان کرد: اظهارات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که به موضوع قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار و منقد سیاست های آل سعود، ائتلاف با عربستان و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده بود، نشان دهنده آن است که تمدن غرب اصلا تغییر نکرده است و به جای رعایت حقوق بشر به فکر حفظ مصالح خود است.

وی تاکید کرد که نظام آل سعود منبع تروریست است و حکومت آن به زودی سرنگون خواهد شد.

حجت الاسلام قبانچی در خطبه های دینی میلاد رسول اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) را تبریک گفت و اظهار داشت: اقداماتی که نبی اعظم (صل الله علیه و آله و سلم) در دوران رسالتش انجام داد، هیچ نبی قبل از ایشان انجام نداده بود. محافظت از امت و وحدت اسلامی و دفاع از آنان، دولت و رسالت و اهل بیت (علیهم السلام) وظیفه مسلمانان محسوب می شود.

وی از دولت عراق برای حمایت از محصولات کشاورزی و ملی که در معرض تهدید واقعی هستند، دعوت کرد و گفت: حمایت از تولیدات ملی موجب اشتغال زایی و کاهش آمار بیکاری می شود.

ارسال نظرات