۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۸۵۵۹۰
همزمان با هفته وحدت برگزار می شود؛

نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع خراسان جنوبی با حضور ۴۰۰ نفر از علمای اهل سنت و تشیع استان در بیرجند برگزار می‌شود.
رضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: وحدت موضوع مهمی در میان ملت‌ها است که از وحدت به عنوان یکی از عوامل مهم قدرت دولت‌ها نام برده می‌شود.

وی با بیان اینکه امام راحل در ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد وحدت در جهان بودند، گفت: ایشان همواره بر مسأله وحدت در داخل و خارج از کشور تاکید داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، ایجاد وحدت را یکی از اقدامات مهم امام راحل در میان ملت‌ها دانست و افزود: وحدت و انسجام در هر ملتی نقش بسزایی در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب داشته و خواهد داشت.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه حرکت و اقدام امام راحل در ایجاد وحدت مربوط به جغرافیای خاص نبود، تصریح کرد: امروز وحدت و همدلی در هر کشوری ضروری است و وحدت و انسجام سبب ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتدار هر ملتی در سایه وحدت شکل می‌گیرد، ادامه داد: کشتار و قتل عام مردم و تهدیداتی که امروز با آن مواجه هستیم به دلیل این است که وحدت در آن جامعه آسیب دیده و سبب نفوذ دشمنان شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تفکر داعش یک تفکر صهیونیستی است و دشمنان هرگز خیرخواه ما نیستند و وقتی ملت ما تحرکات آن‌ها را ببینند به طور قطع منسجم‌تر می‌شوند و حرکت داعش در منطقه ما به بن بست خواهد رسید.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به هفته وحدت در خراسان جنوبی، اظهار کرد: همزمان با هفته وحدت بیش از 25 برنامه محوری در استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: نشست مشترک علمای اهل سنت و تشیع خراسان جنوبی روز یازدهم ربیع‌الاول با حضور 400 نفر از علمای اهل سنت و تشیع استان در بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: حجت الاسلام والمسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مولوی فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند از جمله سخنرانان این همایش بزرگ هستند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه 400 مبلغ بومی و غیربومی در هفته وحدت به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند، بیان کرد: همچنین برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت در گزیک، برگزاری جشن ولادت پیامبراکرم(ص) در مسجدالنبی(ص) بیرجند و مسجد جامع اهل سنت اسدیه، شب شعر نبوی در شهرستان درمیان و برگزاری جشن میلاد پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) در مسجد امام حسین(ع) بیرجند از جمله برنامه‌های هفته وحدت در استان است./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات