۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۸۵۴۴۵
مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری:

عمل به وظیفه مهمترین فعالیت طلاب در عصر غیبت است

حجت الاسلام صالحی با بیان این که یکی از مهمترین راه های جلب رضایت و خشنودی آن حضرت، عمل به وظیفه است، گفت: اگر طلبه ای در همان مسیری که مورد نظر آن حضرت است گام بردارد و عمل به وظیفه کند به طور حتم مورد عنایت ایشان قرار خواهد گرفت.
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه علمیه با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) به رسالت مهم شیعیان در عصر غیبت اشاره کرد و گفت: مهم ترین وظیفه شیعیان فراهم کردن بسترهای لازم برای ظهور حضرت است.

وی با بیان این که شیعیان باید به وظیفه و رسالت واقعی خود به عنوان یک منتظر واقعی عمل کنند، افزود: شیعه واقعی کسی است که در عصر غیبت همه توان خود را در جهت کسب معرفت، اطاعت و محبت نسبت به حضرت ولی عصر(عج) به کار گیرد.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید بر این که امروز به عنوان یک شیعه واقعی مهم ترین نقش و رسالت ما عمل به وظیفه است، خاطرنشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم در عصر غیبت یک منتظر واقعی باشیم و انتظار حقیقی در سایه عمل به دستورات الهی محقق می شود.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که منتظر واقعی باید تلاش کند تا معرفت خود را نسبت به حضرت بیشتر تقویت کند، تصریح کرد: با معرفت و شناخت کامل تر نسبت به موضوع انتظار بهتر می توانیم عمل به وظیفه کنیم.

وی با بیان این که نقش طلاب به عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) سنگین تر از سایر مردم است، خاطرنشان کرد: سربازی در اردوگاهی که منتسب به آن حضرت است آداب و شرایطی دارد که با عمل به این شرایط می توانیم خود را ثابت کنیم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که طلاب حوزه باید بدانند گرچه حضرت از نظرها غائب هستند اما بر اخلاق، رفتار و اعمال ما کاملاً اشراف دارند، خاطرنشان کرد: پس باید به گونه ای رفتار کنیم تا بتوانیم رضایت ایشان را جلب کنیم.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که یکی از مهم ترین راه های جلب رضایت و خشنودی آن حضرت، عمل به وظیفه است، تصریح کرد: اگر طلبه ای در همان مسیری که مورد نظر آن حضرت است گام بردارد و عمل به وظیفه کند به طور حتم مورد عنایت ایشان قرار خواهد گرفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به این که در عصر غیبت وظیفه هدایت و راهنمایی مردم بر عهده علما و روحانیت است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا تلاش و مجاهدت علمی در این عرصه مهم اثرگذار باشیم./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات