۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۸۴۷۰۱
امام جمعه نجف:

آمریکا مجبور در رفع تحریم‎ها علیه ایران و عراق می‎شود

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه عراق در تحریم های آمریکا علیه ایران همراهی نمی کند، خاطرنشان کرد: آمریکا مجبور در رفع تحریم ها علیه ایران و عراق می شود.
حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا مجبور بر رفع تحریم ها علیه ایران می شود، اظهار داشت: آمریکا همان طور که 8 کشور را در تحریم ایران مستثنی دانسته، باید عراق را نیز مستثنی کند. دولت و مردم عراق حاضر به پیروی از تحریم های ظالمانه علیه ایران نیست.

وی از مواضع عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در حمایت از بسیج مردمی استقبال و از عدم همراهی با آمریکا در تحریم ایران تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه نجف اشرف تصریح کرد: مواضع و بیانات عادل عبدالمهدی در برابر آمریکا موجب عزت عراق می شود.

وی همچنین از مواضع وزیر برق در عدم پیروی از دستور آمریکا مبنی بر عدم خرید برق از ایران تقدیر و تشکر کرد.

حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر مردم بحرین را محکوم کرد و گفت: بحرین در حالی یک مرکز تحقیقاتی زندگی مسالمت آمیز با عضویت رژیم اشغالگر صهیونیستی تشکیل می دهد که حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی را که حامی حقوق بشر بود را به حبس ابد محکوم کرده است.

وی افزود: بحرین و عربستان در حالی درپی عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند که  ایران و تشیع را خطری برای خود قلمداد می کند.

امام جمعه نجف تاکید کرد که ما مطمئن هستیم که حکومت بحرین به زودی سرنگون خواهد شد.

وی در بخش خطبه های دینی سالروز هجرت رسول اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) از مکه به مدینه و لیلة المبیت را گرامی داشت و گفت: مراسم زیارت امیرالمومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) در سالروز ارتحال رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) با موفقیت برگزار شد و 3 میلیون زائر در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظرات