۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۵۸۴۵۹۰
کارشناس دینی:

دشمن همیشه به دنبال منافع خود است

حجت الاسلام میلانی نژاد گفت: امروز دشمنان خارجی و بیگانگان دم از دلسوزی و مهربانی برای ملت ایران زده و از وضعیت مردم ایران اظهار ناراحتی می‌کنند اما در واقع آنها هیچ‌گاه دلسوز ملت ما نبوده، نیستند و نخواهند بود، آنها تنها به دنبال کسب منفعت برای خودشان هستند.
حجت الاسلام میلانی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا میلانی نژاد کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، درباره انتخاب اسوه و الگو در قرآن کریم گفت: در سوره حج آمده هر کسی که بتواند شعائر الهی را تعظیم کند می‌تواند برای مومنین اسوه و الگو باشد؛ همین دو ماه عزای محرم و صفر، سیاهی به تن کردن، شرکت در مجالس روضه، زیارت رفتن، مسجد، اذان، قرآن، اهل بیت و صلوات از شعائر الهی هستند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید دشمنان من و خودتان را به عنوان دوست انتخاب نکنید؛ اگر حواس خود را جمع نکنیم بعضی خطاها و اشتباهات ایمان ما را ضعیف می‌کند.

کارشناس دینی بیان داشت: کسانی که چهل سال و حتی قبل‌تر از آن، از زمان طاغوت با ملت ما دشمنی دارند چرا باید با آنها طرح دوستی بریزیم؛ عده‌ای از روی ساده لوحی و یا مغرضانه می‌گویند دشمن تراشی نکنید.

وی افزود: امروز دشمنان خارجی و بیگانگان دم از دلسوزی و مهربانی برای ملت ایران زده و از وضعیت مردم ایران اظهار ناراحتی می‌کنند اما در واقع آنها هیچ‌گاه دلسوز ملت ما نبوده، نیستند و نخواهند بود، آنها تنها به دنبال کسب منفعت برای خودشان هستند.

وی اظهار داشت: حتی خدایی که خالق و ارحم الراحمین است و کافران، منافقان و بت‌پرستان را روزی می‌دهد، دشمن دارد مومنین نیز حتما دشمن دارند به همین علت خداوند از ما می‌خواهد دشمنان خدا و مومنین را به عنوان دوست خود انتخاب نکنیم.

حجت الاسلام میلانی نژاد ابراز داشت: تبری و اعلام برائت از دشمنان خدا یک از اصولی است که باید آن را رعایت کنیم؛ شیطان هم وقتی می خواست حضرت آدم(ع) و حوا(ع) را فریب بدهد از راه دوستی وارد شد و هیچ وقت اظهار دشمنی نکرد؛ آمریکا و اسرائیل نیز برای فریب اذهان از راه دوستیِ ظاهری وارد می‌شوند تا بتوانند در مردم نفوذ کنند.

وی افزود: کسی که به خدمت دشمنان دین دربیاید تا زمانی که منافع آنها را تامین کند خادم آنهاست؛ گویا عده‌ای نوژه، طبس، جانبازهای شیمیایی، خرابی‌ها و ضررهای جنگ را فراموش کرده‌اند که به فکر طرح دوستی با دشمنان هستند اما بدانند خداوند از تمام کارهای مخفی و آشکار آنها آگاه است

کارشناس دینی در پایان خاطرنشان کرد: منافق و نفوذی تا وقتی چند مورد جاسوسی برای دشمن انجام ندهد هیچ‌گاه به او تابعیت آن کشور را نخواهند داد و چنین حربه‌هایی تنها به زمان حال اختصاص ندارد و از زمان پیامبر تا به امروز این دست نفاق‌ها و جاسوسی‌ها وجود داشته است./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات