۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۵۸۴۵۳۵
آیت الله مهدوی:

برخورداری از اخلاق نیکو انسان را محبوب دل ها می کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیره پیامبر(ص) در جذب انسان ها به سوی اسلام، گفت: توصیف خداوند عظیم از عظمت یک چیز غیر از توصیف انسان های عادی به عظمت همان چیز است؛ انسانی که اخلاق نیکو داشته باشد محبوب دل ها واقع می شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی شب گذشته که در خیمه عزای واقع در خیابان کاوه اصفهان برگزار شد، گفت: نفس یک رییس باید از حب ریاست خالی باشد.

وی در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت رسول گرامی اسلام با اشاره به آیه چهارم سوره قلم که در رابطه با اخلاق پیامبر(ص) می فرماید«وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ» افزود: توصیف خداوند عظیم از عظمت یک چیز غیر از توصیف انسان های عادی به عظمت همان چیز است؛ انسانی که اخلاق نیکو داشته باشد محبوب دل ها واقع می شود.

آیت الله مهدوی ابراز کرد: در آیه شریفه ای که تلاوت کردیم واژه لعلی به معنای بَر به کار برده شده است و تبیین کننده این مسأله است که پیامبر(ص) در داشتن اخلاق نیکو دوام داشته اند چرا که وجود ایشان از هوای نفس مبرا بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با بیان این حب ریاست آخرین حبی است که از دل انسان کَنده می شود، خاطرنشان کرد: خلوص در انجام اعمال بسیار مهم است؛ رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با جوانان فرمودند در جمهوری اسلامی ایران جوانانی هستند که برای رسیدن به ریاست در دنیا فعالیت نمی کنند و این مساله بسیار مهم است که انسان در کارهایش فقط رضایت الله را در نظر بگیرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که یکی از شروط اساسی مرجعیت خالی بودن شخص از هوای نفس است ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارهایی که با ایشان داشتیم فرمودند در وجود بنده یک ذره محبت به جایگاه رهبری وجود ندارد ولی وظیفه ای که بر عهده بنده گذاشته شده است را سخت و محکم دنبال می کنم و در انجام وظیفه کوتاهی نخواهم کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به خصلت های بارز اخلاقی پیامبر(ص) گفت: پیامبر(ص) در شوخی کردن هایشان و مراودات با دیگران به خوبی جانب اخلاق را مراعات می کردند و در سخن گفتن با دیگران سبب رنجش خاطر افراد نمی شدند.

وی خاطرنشان کرد: زن کوتاه قدی نزد پیامبر(ص) آمد و بعد از برآورده شدن حاجتش از نزد ایشان خارج شد و پیامبر(ص) به کوتاهی قد او توجهی نکردند ولی یکی از همسران پیامبر(ص) با دستش به کوتاهی قد آن زن اشاره کرد که پیامبر(ص) ناراحت شدند و فرمودند به چه دلیل غیبت آن زن را انجام دادی.

آیت الله مهدوی در پایان با بیان این که باید از گفته هایمان مواظبت کنیم، افزود: زبان انسان مسؤول است و بازخواست خواهد شد از این رو باید در محیط خانه و کار به واسطه بدزبانی عامل رنجش خانواده و همکاران نباشیم./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات