۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۸۴۵۱۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

قرآن ذکر الله است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن ذکر الله است، گفت: خداوند انسان را به تدبر در آیات و اذکار الهی توصیه کرده تا زندگی خود را بر اساس آیات الهی تنظیم کند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت دهه آخر ماه صفر در حسینیه آیت‌الله علوی بروجردی برگزار شد، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: همواره یاد خدا و اهل ذکر باش تا فردای قیامت زمانی که خداوند را ملاقات کردی چیزی در پیشگاه خداوند محبوب تر از ذکر الهی نخواهی یافت.

وی افزود: ذکر پرونده‌ بسیار مفصل و مصادیق فراوانی در قرآن و روایات دارد؛ کل قرآن کریم ذکر است بر همین اساس شاید مراد پیامبر از ذکر کثیر همین قرآن کریم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید بر اینکه زندگی انسان باید براساس آیات الهی تنظیم شود، ابراز کرد: در روایات آمده اهل بیت ذکر الله است، همه شؤونات اهل بیت(ع) یادآور خداوند متعال و ذکر الهی است بنابراین کسانی که از اهل بیت(ع) پیروی می‌کنند ذکر الهی را به جای می‌آورند.

استاد حوزه علمیه لا إله إلّا اللّه را از مصادیق ذکر الهی دانست و اظهار داشت: برخی از اذکار در نماز بیان و تکرار شده است تا نمازگزار به آن توجه ویژه داشته باشد چرا که خداوند انسان را به تدبر در آیات و اذکار الهی توصیه کرده است.

وی در تشریح ذکر سبحان الله نماز، گفت: این ذکر نشان می‌دهد که ذات خداوند از هر عیب و نقصی منزه است و فارغ از هر گونه عیب و ایرادی منبع خیر و برکات است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه همه امور خیر از ناحیه خداوند صادر می‌شود، ابراز کرد: خداوند منبع خیر بی نهایت است و اگر انسان دچار سختی و شر می‌شود دلیل آن خود انسان است.

استاد حوزه علمیه عمر را بزرگ‌ترین نعمت الهی به انسان بیان کرد و اظهار داشت: کسانی که به ارزش عمر واقف هستند می‌دانند که این نعمت تنها یکبار به انسان عطا می‌شود و هرگز تکرار نمی‌شود و جایگزینی هم ندارد. عمر نعمت عظیمی است که در یک برهه زمانی مشخص به انسان داده شده است.

وی ادامه داد: در قیامت از نعمت عمر سوال می‌شود از این رو انسان باید مراقب این نعمت الهی باشد که در چه زمینه و چه راهی هزینه کرده است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات