۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۸۴۰۱۱
حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی:

غیبت امام زمان از شدیدترین امتحانات الهی است

استاد حوزه علمیه غیبت امام زمان(عج) را از شدیدترین امتحانات الهی دانست و گفت: دلیل اصلی غیبت حجت الهی گناه و ناسپاسی است.
مرتضی ادیب یزدی پاکدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه سوم ماه صفر در مسجد جامع غدیر برگزار شد، گفت: غیبت امام زمان(عج) از شدیدترین امتحانات الهی است.

وی دلیل اصلی غیبت حجت الهی را گناه و ناسپاسی مردم بیان کرد و افزود: امت‌های پیشین نیز با غیبت حجت الهی مورد امتحان قرار گرفتند بر همین اساس امت پیامبر تنها امتی نیست که با چنین امتحانی آزمایش می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی حضرت مسیح(ع) را معجزه الهی دانست و اظهار داشت: حضرت مریم(س) از خادمان بیت المقدس بودند که در اوج پاکدامنی در معرض امتحان الهی که ولادت حضرت مسیح(ع) بود قرار گرفتند؛ مردم این معجزه بزرگ الهی را مشاهده کردند اما به دلیل گناه و ناسپاسی آنان، حضرت مسیح در سن 33 سالگی از نظرها غایب شدند و تا ظهور پیامبر بعدی در عصر غیبت به سر بردند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اهل بیت(ع) صاحبان قدرت بودند تا بتوانند عدالت را در جامعه برقرار کنند، اظهار داشت: اگر قدرت در دستان نااهلان باشد ابزاری برای ظلم به مردم می‌شود در حالی که امامان معصوم(ع) مخالف ظلم و ستم کردن به مردم بودند.

وی افزود: خلفای غاصب حکومت را از اهل بیت(ع) گرفتند تا بر مردم سلطنت کنند در حالی که خداوند مخالف سلطنت و سلطنت طلبان است؛ امروز آل سعود با سلطنت کردن به مردم نسبت به حقوق آنان بی توجهی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی ادامه داد: امروز مردم عربستان در اوج فقر و فلاکت به سر می‌برند در حالی که زیر پای آنان دریایی از نفت وجود دارد اما همه آن ثروت‌ها هزینه خوشگذرانی و هوسرانی غاصبان حکومت نبوی می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شاهنشاه منفورترین نام نزد خداوند است، گفت: در حکومت سلطنتی هر نوع جنایت و ظلمی صورت می‌پذیرد و احکام الهی مورد تمسخر قرار می‌گیرد. پیامبراکرم(ص) با سلطنت مخالف بودند چون حقوق مردم در این نوع حکومت ضایع می‌شود. امروز آل سعود به اسم اسلام دست به جنایت می‌زند در حالی که رفتار آنان نه تنها اسلامی نیست بلکه انسانی هم نیست.

وی غیبت امام زمان(عج) را بسیار جانگداز دانست و اظهار داشت: غیبت امام زمان بیانگر رفتار نادرست امت است اگر امت اسلامی پس از رحلت رسول خدا براساس وصیت ایشان رفتار می‌کردند و اجازه نمی‌دادند حکومت الهی غصب شود سرنوشت بشر متحول می‌شد و ما امروز شاهد این همه ظلم و جنایت نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با تاکید بر اینکه امر ظهور باید مساله اول زندگی مسلمانان باشد تا امر فرج محقق شود، خاطرنشان کرد: دعا راه ارتباطی مسلمانان با امام زمان(عج) است بنابراین بسیار باید برای امر فرج دعا کرد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات