۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۸۳۸۹۰
کارشناس دینی:

اربعین مقدمه سازی برای ظهور است‌

حجت الاسلام میلانی نژاد گفت: در حکومت مهدوی تنها عشق و ارادت به امام و کمر همت بستن به یاری ایشان است که ارزش افراد را مشخص می‌کند؛ اربعین در واقع، مقدمه سازی برای ظهور است‌.
راهپیمایی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میلانی نژاد کارشناس دینی در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، گفت: اربعین درس‌های زیادی دارد که یکی از آنها این است که فراق ولی و حجت خدا مردم را به دردسر می‌اندازد.

وی افزود: کسانی در راه حجت خدا ثابت قدم هستند که حداقل بتوانند چهل روز(اربعین) در فراغ راهنما و رهبر خود ایستادگی کنند؛ امام زمان(عج) هم منتظِر است و هم منتظَر؛ منتظِر کسی است که انتظار چیزی را می‌کشد و منتظَر، مورد انتظار واقع شدن است؛ امام بدون آمادگی امت کاری انجام نمی‌دهد اگر غیر از این باشد حکومت او دیکتاتوری خواهد بود.

کارشناس دینی بیان داشت: تنها کسی که خداوند این قدرت را به او داده که تمام نقاط زمین را پر از عدل و داد کند حضرت ولی عصر(عج) است سایر حکومت‌ها شاید بتوانند در مقطعی از زمان آن هم نه به طور کامل چنین حکومتی برپا کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: اربعین حماسه‌ای است که در آن از تمام دنیا جمع می‌شوند و تفاوت زبان، طایفه و لهجه اصلاً برای آنها اهمیتی ندارد و تنها چیزی که اهمیت دارد عشق و ارادت به امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام میلانی نژاد ابراز داشت: در حکومت مهدوی نیز رنگ پوست، عرب و عجم بودن و هیچ خصوصیت دیگری مهم نیست، تنها عشق و ارادت به امام و کمر همت بستن به یاری ایشان است که ارزش افراد را نزد خدا و امام مشخص می‌کند؛ حماسه هایی مانند اربعین در واقع، مقدمه سازی برای ظهور است‌.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در زمان غیبت امام در عهد خود ثابت هستند فریب شبهاتِ زمانه را نمی‌خورند؛ پیاده روی اربعین در واقع مقدمه‌ای برای پیاده روی به سوی ظهور امام عصر(عج) است./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات